Rachunek ma się nazywać C-zam, będzie kosztował 1 euro miesięcznie i zostanie zaoferowany z kartą od Mastercarda
Francuska sieć handlowa Carrefour wystartuje we Francji z bankowością online i nowym kontem C-zam – poinformował Reuters. Konto "sezam", bo tak się wymawia tę nazwę, będzie można założyć w jednej z 3 tys. placówek handlowych działających w sieci Carrefour. Opłata początkowa to 5 euro, ale wraz z rachunkiem otrzymuje się kartę płatniczą z logo Mastercard.
Miesięczna opłata za prowadzenie konta wynosi zaledwie 1 euro i nie jest uzależniona od wysokości wpływów na rachunek. To oraz fakt, że do otwarcia rachunku potrzebne są tylko dwa dokumenty tożsamości i żadne dodatkowe formalności, ma sprawić, że ofertą Carrefoura będą zainteresowane młode osoby w wieku 20-30 lat. Na to przynajmniej liczy Carrefour.
Carrefour Bank istnieje od 1981 r., a 40 proc. udziałów w nim posiada BNP Paribas. Instytucja oferuje już kredyty konsumenckie, lokaty i ubezpieczenia ok. 2,5 mln klientom. Jej oferta C-zam ma być jedną z najtańszych na rynku kont konsumenckich.
Tymczasem już w najbliższy czwartek polski oddział francuskiej sieci handlowej organizuje konferencję prasową, na której ma zaprezentować kilka nowości, jakie być może pojawią się także nad Wisłą. Z tego co wiem, mogą to być np. płatności mobilne czy tzw. scan shopping, czyli zakupy samoobsługowe.