Każda transakcja kartą z logo Mastercard w sklepie tej sieci lub na jej stronie internetowej, to jeden nakarmiony uczeń w Afryce
Każdy z Was może w prosty sposób pomóc głodnym dzieciom w Rwandzie. Za każdym razem, gdy zapłacicie za zakupy w Empiku w salonie i w internecie kartą Mastercard lub Maestro, organizacja ufunduje jeden posiłek dla potrzebujących. Akcja potrwa do 6 września, a realizowana jest w ramach kampanii Priceless Causes czyli Bezcenne Pomaganie. To część inicjatywy wspierającej Światowy Program Żywnościowy ONZ. Mastercard pomaga w ten sposób od kilku lat. W tym roku w Polsce partnerem przedsięwzięcia został Empik.
Kampania Priceless Causes trwa w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki niej możliwe jest sfinansowanie ponad 3,75 mln posiłków dla uczniów w Rwandzie. Jak wynika z raportu poświęconego kwestiom żywieniowym, 43 proc. dzieci w tym kraju w wieku do 5 lat cierpi na chroniczne niedożywienie. Dodatkową korzyścią programu jest użycie miejscowych zbiorów do przygotowania posiłków. Oznacza to wsparcie lokalnych farmerów i rozwój lokalnej społeczności.
W ramach trwającej od 2015 r. kampanii w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Mastercard wspólnie z posiadaczami swoich kart, ufundował w sumie 7,5 miliona posiłków. Dodając do tego inne działania, w ramach współpracy z ONZ ufundowano już łącznie ponad 17 milionów posiłków.
W lipcu tego roku Mastercard i Światowy Program Żywnościowy zobowiązali się do ufundowania łącznie 100 milionów posiłków dla potrzebujących. Aby osiągnąć ten cel, najlepsze praktyki z angażujących konsumentów kampanii donacyjnych, które sprawdziły się w Europie, w tym w Polsce, zostaną zastosowane na całym świecie.