Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Za oglądanie filmu w sieci zapłacicie Blikiem

To może być koniec dominacji SMS-ów premium w płatnościach za dostęp do treści w internecie

Polacy zawsze będą piracić i nie zechcą płacić za treści z internetu. Zdaniem przedstawicieli spółki Polski Standard Płatności, która jest operatorem Blika, właśnie dlatego branża płatnicza dotychczas nie interesowała się specjalnie tym segmentem rynku, który został opanowany przez usługi typu SMS premium. Teraz, za sprawą Blika, ma to się zmienić.

Przeczytajcie także: Blik chce zawojować handel internetowy

Od dziś osoby oglądające filmy za pośrednictwem należącego do grupy Onet serwisu vod.pl, jednego z największych o ile nie największego tego typu serwisu w naszym kraju, mogą za kupowane tam produkcje płacić Blikiem. Ramka do wpisywania kodu Blik znajduje się bezpośrednio na stronie umożliwiającej płatność. Nowa forma płatności na razie działa tylko, gdy wchodzimy na VOD przez przeglądarkę internetową - prace nad adaptacją rozwiązania w aplikacji nadal trwają.

Władze PSP mają nadzieję, że Blik szybko zdobędzie silną pozycję w segmencie płatności za dostęp do legalnych treści w internecie. Są przekonani, że transakcja Blikiem pod względem wygody dla użytkownika jest porównywalna z płatnością SMS-em premium. Przy tym może być zdecydowanie tańsza, gdyż telekomy za płatności przy pomocy SMS-ów premium wciąż pobierają nawet kilkadziesiąt procent uiszczanej w ten sposób kwoty.

Przeczytajcie także: Za użycie karty w urzędzie zapłacicie dodatkową prowizję

Przedstawiciele PSP są zdania, że wdrożenie Blika w vod.pl to tylko początek. Ponoć zainteresowanie dostawców treści internetowych udostępnieniem nowej metody płatności jest ogromne, nie tylko ze strony serwisów sprzedających video, ale i innych, np. wydawców prasowych.

Oceniając szanse na rewolucję, jaką spodziewa się wywołać operator Blika w segmencie płatności za treści w internecie, muszę przyznać, że są one duże. Pytanie, jak zareagują na zmieniającą się sytuację rynkową operatorzy komórkowi. Mogą w łatwy sposób te szanse zniwelować, obniżając swoje ceny. Pytanie, czy nie jest już na to za późno. Bądź co bądź SMS-y premium w dobie płatności mobilnych to rozwiązanie archaiczne.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies