Lux Med świadczy usługi medyczne ponad 2 mln pacjentów
KIR poinformował o kolejnym wdrożeniu usługi mojeID. Za jej pomocą swoją tożsamość będą mogli potwierdzać pacjenci Lux Medu. Dzięki temu zdalnie zarejestrują się w portalu pacjenta, by umówić termin wizyty, skonsultować się online z lekarzem, czy zyskać dostęp do dokumentacji medycznej. Lux Med świadczy usługi medyczne ponad 2 mln pacjentów.
Z usługi mojeID może korzystać już ok. 13 mln użytkowników bankowości elektronicznej. To klienci banków, które przystąpiły do systemu w roli dostawców tożsamości, czyli PKO BP, Pekao, ING, mBanku, Getin Noble Banku, BOŚ i Banków Spółdzielczych współpracujących i zrzeszonych z bankiem BPS i SGB-Bankiem. System mojeID umożliwia identyfikację i logowanie się na portalach zewnętrznych usługodawców za pomocą danych bankowych. Klient, który chce skorzystać z tego rozwiązania, wybiera na stronie internetowej mojeID jako sposób identyfikacji, a następnie przenoszony jest na stronę swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Po takim uwierzytelnieniu wraca na stronę portalu internetowego, ale już jako zidentyfikowany i zalogowany użytkownik. Co ważne, administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika, a i bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym.
Przed Lux Medem na wdrożenie u siebie systemu mojeID zdecydowali się też inni operatorzy medyczni, tacy jak Polmed, Medicover, Enel-med oraz Centrum Medyczne Damiana. Z usługi KIR-u korzystają również firmy ubezpieczeniowe: PZU, Nationale-Nederlanden, Aviva, PKO Ubezpieczenia, Aegon czy Open Life, a także przedstawiciele sektora energetyki czy telekomunikacji.