Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowy regulamin aplikacji żappka zapowiada start Żabka Nano. Zobaczcie, na czym polega nowy koncept handlowy

Żabka Nano to sklep w pełni samoobsługowy, przeznaczony dla użytkowników aplikacji żappka

Właściciel sieci sklepów Żabka rozesłał do klientów komunikat dotyczący nowego regulaminu aplikacji mobilnej żappka. Wejdzie on w życie z końcem maja tego roku. A piszę o nim dlatego, że zawiera dwie ciekawe nowości mogące zainteresować czytelników cashless.pl.

Pierwsza z nich to nowy sposób płatności za zakupy w modelu "zamów i odbierz", gdy zamówienie składa się w domu, a produkty odbiera z wybranego sklepu. Dotychczas płaciło się za nie gotówką lub kartą w terminalu podczas odbioru paczki. Z nowego regulaminu żappki wynika, że będzie to można robić również zdalnie z rachunku karty podpiętej do aplikacji mobilnej.

Przeczytajcie także: Biedronka wprowadzi cyfrową wersję swojej karty

O wiele ciekawsza jest jednak druga zmiana, która zapowiada uruchomienie sklepów Nano. Żabka od dawna chwali się, że pracuje nad tym projektem, a jego start zapowiadany był już kilka lat temu. Z tego co wiem, na razie doczekał się pilota, czyli jednego sklepu testowanego przez pracowników sieci w Poznaniu. Teraz wygląda na to, że projekt ruszy komercyjnie na większą skalę.

Czym jest Nano? To niewielki sklep przypominający przeszklony kontener. Nie ma w nim obsługi. Klient może wejść do niego po zeskanowaniu kodu QR wygenerowanego w swojej aplikacji. Następnie kompletuje zakupy zabierając wybrane przez siebie produkty i wychodzi ze sklepu. Płatność jest pobierana z rachunku karty powiązanej z aplikacją żappka w ramach usługi Żappka Pay. Aby korzystać ze sklepów Nano, trzeba wcześniej aktywować w aplikacji żappka moduł o nazwie Żappka Store.

Przeczytajcie także: Żabka testuje współpracę z Uberem

A skąd właściciel sklepu wie, jakie produkty zabiera klient i jaką kwotą należy obciążyć jego kartę? Z informacji w nowym regulaminie żappka wynika, że odpowiedzialny jest za to system informatyczny, wyposażony w szereg kamer i czujników.

Żabka nie jest oczywiście pierwszą siecią handlową, która wprowadza koncepcję sklepów w pełni samoobsługowych. Również w Polsce są prowadzone tego typu projekty. Jednym z nich były m.in. sklepy Bio Family opisywane już w serwisie cashless.pl. Na świecie najbardziej znanym przykładem jest natomiast projekt Amazon Go. Warto też przypomnieć, że podobny eksperyment przeprowadził Carrefour, uruchamiając placówkę złożoną w automatów vendingowych uszeregowanych w zamkniętym kontenerze. Jednak projekt Nano wygląda na bardziej zaawansowany i uruchamiany na większą skalę. Wcześniej informowano, że Żabka współpracuje przy tym projekcie z firmą AiFi.

Fot. Zdjęcie poglądowe, nie przedstawia opisanego w artykule sklepu Nano

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies