Mowa o platformie analitycznej "Tourism Insights", dostarczającej informacji na temat preferencji turystów odwiedzających Polskę
Mastercard poinformował o nawiązaniu współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. W ramach partnerstwa amerykańska firma umożliwi POT dostęp do platformy "Tourism Insights". Jest to narzędzie, które pozwala przeanalizować preferencje zagranicznych turystów odwiedzających Polskę. Pomoże ono w planowaniu działań ukierunkowanych na ponowne przyciągnięcie zagranicznych gości do Polski. W rezultacie branża turystyczna otrzyma szansę na szybki wzrost w nowych warunkach spowodowanych pandemią.
Platforma "Tourism Insights" agreguje dane z wyszukiwarek, aplikacji i platform służących do rezerwacji noclegów i lotów. Informacje te są wzbogacone o opinie turystów na temat miejsc czy atrakcji, wyrażane w mediach społecznościowych. Całości dopełniają dane Mastercard pozwalające odpowiedzieć na pytanie, ile i na co wydają turyści decydujący się na spędzenie urlopu w Polsce.
Mastercard uważa, że dzięki dostępowi do zaawansowanej analityki POT będzie mogła na przykład lepiej zrozumieć charakterystykę odwiedzających Polskę gości z wybranych krajów, zwracając uwagę na takie aspekty jak ich wydatki, preferencje i potrzeby. Ta wiedza pozwoli na podjęcie precyzyjnie skierowanych działań promocyjnych i w konsekwencji przyciągnięcie turystów z powrotem do Polski. Ich opinie i odczucia wyrażane w mediach społecznościowych wskażą POT miejsca i atrakcje, na które należy położyć silniejszy akcent w komunikacji kierowanej do turystów różnych części świata, ze względu na ich pozytywny odbiór.