Klient zdalnie akceptuje ofertę i opłaca składkę za pośrednictwem PayU, po czym dostaje polisę na maila
Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW informuje o uruchomieniu e-polisy. Nowa funkcja ma ułatwić agentom i klientom zdalne zawieranie umów ubezpieczenia.
Agenci ubezpieczeniowi współpracujący z towarzystwem przygotowują w systemie sprzedażowym ofertę i przekazują do niej link na adres mailowy ubezpieczającego. Po akceptacji oferty i opłaceniu składki za pośrednictwem PayU polisa jest automatycznie wystawiana i wysyłana klientowi mailem.
Obecnie z rozwiązania można korzystać przy zakupie ubezpieczeń komunikacyjnych, z czasem jednak firma planuje oferować w ten sposób również pozostałe produkty kierowane do klienta detalicznego.
Na wprowadzenie tego typu rozwiązań niektóre firmy, np. Compensa, zdecydowały się już kilka lat temu. Natomiast przez długi czas cieszyły się one zainteresowaniem dość wąskiej grupy agentów i klientów. Dopiero ostatni rok sprawił, że kolejni ubezpieczyciele zaczęli ułatwiać agentom sprzedaż online, a i klienci przekonali się do tej formy zawierania umów. Było to oczywiście spowodowane pandemią koronawirusa i wynikającymi z niej ograniczeniami w kontaktach międzyludzkich. W podobnym modelu jak w TUW-ie kupicie u agenta ubezpieczenie m.in. Generali czy InterRisku.