W ciągu roku banki z Polski pozyskały ok. 3 mln klientów zarządzających rachunkami za pomocą urządzeń mobilnych
Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w III kw. 2020 r. 13 spośród największych banków na polskim rynku miało bez mała 16 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej. Aktywnych to znaczy takich, którzy przynajmniej raz w miesiącu logowali się na swój rachunek za pomocą smartfona lub tabletu. W II kw. takich klientów było 15,3 mln a w III kw. roku ubiegłego – 13 mln.
Rośnie również liczba klientów z kategorii mobile only. To osoby, które w danym kwartale korzystały z usług bankowych logując się na rachunki wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl wynika, że w okresie lipiec – wrzesień 2020 r. banki z Polski miały bez mała 7,9 mln takich klientów. To o ponad milion więcej niż w II kw. bieżącego roku i o ok. 2,5 mln więcej niż w III kw. 2019 r.
Bankiem, który ma najwięcej zarówno klientów mobilnych jak i mobile only jest PKO BP, odpowiednio 3,9 mln oraz 2,1 mln. W czołówce obu klasyfikacji są też pozostałe duże banki komercyjne. Jeżeli chodzi o klientów mobilnych drugi jest mBank (prawie 2,5 mln klientów), a trzeci ING (2,3 mln). Jeśli zaś chodzi o klientów mobile only, na drugiej pozycji uplasował się ING (1,3 mln) a na trzeciej – mBank (ponad 1,1 mln). W poniższych tabelach znajdziecie szczegółowe dane zebrane przez cashless.pl.
Fot. Wikipedia/Tinkoff, CCA 4.0