Z ostrzeżeń Aliora i Millennium wynika, że przestępcy starają się zainstalować aplikacje na swoich urządzeniach lub wgrywają na smartfony ofiar złośliwe oprogramowanie
Bank Millennium napisał w komunikacie bezpieczeństwa, że zidentyfikował nową metodę przejmowania kontroli nad rachunkami klientów. Wykorzystuje ona proces aktywacji aplikacji mobilnej banku na urządzeniu użytkownika. Oszuści próbują wyłudzać informacje takie jak MilleKod, H@sło SMS, słowo-kod, aby dzięki nim aplikację powiązaną z rachunkiem nieświadomego co się dzieje klienta aktywować na swoim urządzeniu.
Z komunikatu Banku Millennium można wnioskować, że przestępcy dzwonią do klientów z ofertą pomocy przy zainstalowaniu i aktywowaniu aplikacji. Dlatego instytucja przypomina, że informacje usłyszane podczas automatycznego połączenia w czasie aktywacji aplikacji mobilnej należy wprowadzać wyłącznie na swoim telefonie. Nie należy więc ich udostępniać komukolwiek albo wpisywać ich na nieswoich urządzeniach czy na stronach internetowych, nawet łudząco podobnych do strony banku. Millennium przypomina także, że nie potwierdza jakichkolwiek operacji poprzez zaznaczenie przez użytkownika obrazka na ekranie jego urządzenia.
Tymczasem ostrzeżenie o kolejnym ataku na swoich klientów opublikował także Alior. Bank napisał, że ponownie obserwuje wzmożoną aktywność wymierzoną w klientów polegającą na podszywaniu się przestępców pod pracowników. Oszuści dzwonią z numeru, który wyświetla się jako prawdziwy numer infolinii Aliora. Podczas rozmowy najczęściej powołują się na względy bezpieczeństwa, czy włamanie na konto i zachęcają do szybkiego podania swoich danych lub instalacji oprogramowania, które w rzeczywistości służy do kradzieży środków z konta.