Pierwsi klienci zarówno Aliora jak i mBanku z nowego rozwiązania będą mogli korzystać już od jutra
Jak donoszą czytelnicy cashless.pl, Alior poinformował klientów o wprowadzeniu od jutra nowej metody potwierdzania płatności wysokokwotowych przy pomocy systemu Google Pay. Wedle nowych zasad autoryzacja wybranych transakcji odbywać się będzie na smartfonie użytkownika. Aby zapłacić za coś zbliżeniowo, wystarczy odblokować ekran telefonu np. PIN-em albo biometrią twarzy czy odcisków palca. Nie będzie już zatem konieczności podawania kodu na terminalu sprzedawcy.
Alior pisze w komunikacie, że nowa metoda autoryzacji płatności Google Pay najpierw będzie dotyczyć nowych użytkowników. Później grupa klientów mogących korzystać z nowej usługi będzie stopniowo rozszerzana, tak że w ciągu dwóch najbliższych tygodni zyskają do niej dostęp wszyscy użytkownicy kart wydanych przez Alior.
Przypomnę, że Alior jest drugim dziś bankiem, który ogłosił tę nowość dla klientów korzystających z płatności mobilnych Google Pay. Wcześniej zrobił to już mBank, o czym mogliście przeczytać w tekście W mBanku płatności Google Pay bez PIN-u na terminalu. Transakcję potwierdzicie na smartfonie.
Natomiast o tym, że Google zamierza wprowadzić takie rozwiązanie w Polsce jeszcze w tym roku, w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać w grudniu 2019 r. w tekście Płatności Google Pay wkrótce bez PIN-u na terminalu. Będzie można je autoryzować na smartfonie jak w Apple Pay. Testy tej nowości trwają od kilku miesięcy. Wydaje się że kwestią czasu jest, kiedy kolejne banki również powiadomią o nowości przygotowanej dla użytkowników Google Pay.
Wdrażając autoryzację płatności na smartfonach użytkowników Google nadgania dystans dzielący polski rynek od innych, na których w Google Pay wykorzystano już tę opcję. Podobnie transakcje autoryzują od początku użytkownicy konkurencyjnych płatności mobilnych Apple Pay.
AKTUALIZACJA
Na blogu Google w Polsce pojawił się dziś wpis informujący, że nowe zasady autoryzacji płatności Google Pay w ciągu miesiąca zaczną obowiązywać wszystkich użytkowników tego instrumentu nad Wisłą. Google ma nad tym pracować z bankami wydającymi karty oraz organizacjami płatniczymi, takimi jak Mastercard i Visa.