OnePortal24 to aplikacja mobilna przeznaczona dla użytkowników terminali płatniczych zarządzanych przez First Data Polska
Spółka First Data Polska informuje o uzupełnieniu funkcjonalności aplikacji mobilnej OnePortal24. Od teraz znajduje się w niej nowy ekran – Autoryzacje. W sekcji tej prezentowane są dane dotyczące poszczególnych płatności wraz z danymi wykorzystanej przy transakcji karty płatniczej. Można je przeglądać i filtrować według kilkunastu kryteriów (m.in. data, kwota, typ autoryzacji, kanał transakcji itp.). Wyszukane informacje można wyeksportować do pliku XLS, CSV lub XML. Dane są wielokrotnie w ciągu dnia aktualizowane, dzięki czemu możliwa jest weryfikacja transakcji przed przekazaniem ich na serwery FDP.
Apka OnePortal24 jest dostępna w Google Play od marca 2020 r. To mobilna wersja serwisu internetowego, kierowana do akceptantów korzystających z terminali płatniczych First Data Polcard. Spółka pracuje także nad wersją oprogramowania na urządzenia z systemem iOS. Z deklaracji firmy wynika, że OnePortal24 to pierwsza tego rodzaju aplikacja mobilna na polskim rynku.
– Widzimy, że dla naszych klientów cashflow to kwestia priorytetowa, zwłaszcza obecnie w dobie kryzysu. Dlatego wprowadzamy nowe funkcje i udoskonalamy wcześniejsze, z którymi użytkownicy OnePortal24 już zdążyli się zaznajomić – mówi Iwona Sabała, kierownik zespołu procesów akceptacji kart w First Data Polska.
OnePortal24 umożliwia m.in. przeglądanie historii przyjętych transakcji płatniczych z ostatnich okresów. Pozwala też na dostęp do statystyk dotyczących liczby klientów, wartości obrotów, liczby i wartości transakcji zrealizowanych kartami poszczególnych organizacji płatniczych, itd. Dodatkowo użytkownicy aplikacji mają możliwość zapoznania się z ofertą różnych usług oferowanych przez FDP, np. możliwości przyjmowania płatności internetowych itp.
Twórcy aplikacji podkreślają, że powstała po to, by ułatwić dostęp do danych związanych z akceptacją kart. Dzięki niej właściciele firm mogą wygodnie przeglądać informacje także na smartfonach a nie tylko na komputerach czy tabletach. Ponadto nowym klientom aplikacja ułatwi proces aktywacji konta na portalu. OnePortal24 umożliwia dostęp do wszystkich funkcji, z których można korzystać za pośrednictwem webowej wersji serwisu.
Apka ma być rozwijana. Oprócz planowanego udostępnienia wersji na urządzenia z iOS First Data Polska chce też wprowadzać nowe funkcje, jak np. możliwość logowania za pomocą biometrii czy komunikaty push z powiadomieniami o określonych przez użytkownika zdarzeniach. – Popularność transakcji bezgotówkowych i aplikacji mobilnych dynamicznie rosną, dlatego stawiamy na synergię tych dwóch elementów. Już teraz zaczęliśmy rozwijać kolejne funkcje, ale na ich wdrożenie trzeba będzie poczekać – dodaje Iwona Sabała.