Zmiany mają związek z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej
Jeden z czytelników cashless.pl doniósł, że jego konto w Revolucie właśnie zostało przeniesione do litewskiej spółki brytyjskiego fintechu. Revolut poinformował go o tym w wiadomości e-mail, w której znalazło się także przypomnienie o zmianie numeru rachunku IBAN do przelewów międzynarodowych. Nowy już funkcjonuje równocześnie z dotychczasowym, który przestanie działać w październiku bieżącego roku.
Informację o rozpoczęciu przenosin produktów klientów znad Wisły do litewskiej spółki potwierdziło biuro prasowe Revoluta w Polsce. Ma to związek z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Fintech kilka tygodni temu zapowiadał już, że klientów z Europy Środkowej obsługiwać będzie jego spółka Revolut Payment UAB, posiadająca licencję instytucji pieniądza elektronicznego, wydaną na Litwie.
Co ciekawe na stronie internetowej Revoluta znajduje się nowy regulamin, zgodnie z którym osoby z Polski zakładające nowe konta po 24 sierpnia automatycznie są rejestrowane jako klienci Revolut Payment UAB. Natomiast osoby, które założyły konta wcześniej, będą obsługiwane przez spółkę z licencją brytyjską do czasu otrzymania korespondencji e-mail z informacją o przenosinach na Litwę.
Revolut może się już także pochwalić posiadaniem licencji bankowej również wydanej przez litewski nadzór. Docelowo prawdopodobnie wszyscy jego klienci z Europy Środkowej staną się klientami banku. Z informacji przekazanych przez biuro prasowe fintechu wynika, że obecnie usługi bankowe są już testowane przez litewskich klientów. Być może jeszcze w tym roku do udziału w testach zostaną zaproszeni także pierwsi klienci z Polski.