Obie grupy banków spółdzielczych umożliwią także bezpośredni dostęp do usług publicznych za pośrednictwem tzw. węzła krajowego
Spółdzielcze zrzeszenia banków BPS i SGB wdrażają właśnie rozwiązania umożliwiające klientom potwierdzanie swojej tożsamości w internecie za pomocą danych logowania na rachunki bankowe. Klienci wybranych banków z grupy SGB już mogą a klienci banków z grupy BPS wkrótce będą mogli korzystać m.in. z systemu mojeID, logować się do Profilu Zaufanego czy korzystać z publicznych usług cyfrowych za pomocą tzw. e-Tożsamości.
Przypomnę, że mojeID to usługa KIR-u, która pozwala identyfikować się klientom banków w portalach zewnętrznych dostawców, np. towarzystw ubezpieczeniowych czy przychodni lekarskich. Obecnie mojeID dostępne jest dla klientów kilku banków. Oprócz tych należących do grup spółdzielczych, także PKO, Pekao i ING. MojeID pozwala korzystać z portali należących m.in. do Totalizatora Sportowego, Medicover, PGNiG czy PZU.
Natomiast usługa e-Tożsamość do tej pory oferowana była wyłącznie przez PKO i Inteligo. Rozwiązanie, dzięki integracji z tzw. węzłem krajowym, pozwala na bezpośrednie korzystanie z cyfrowych usług publicznych, bez konieczności posiadania tzw. Profilu Zaufanego – więcej na jego temat w tekście Już aktywujecie Profil Zaufany przez bank. Zobaczcie, jakie sprawy pomoże to załatwić bez odwiedzania urzędów. Swoją drogą od teraz klienci BPS i SGB mogą zakładać za pomocą swojego rachunku internetowego także Profil Zaufany.