Najwięcej operacji przez urządzenia mobilne zlecają klienci największego w Polsce banku PKO BP
Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w okresie od stycznia do marca bieżącego roku klienci kilkunastu największych banków w Polsce za pomocą urządzeń mobilnych zlecili prawie ćwierć miliarda różnego rodzaju transakcji finansowych. Dokładnie 247,3 mln operacji, to o ok. 16 mln więcej niż w IV kw. ubiegłego roku. Trudno ocenić, jaki wpływ na ten wzrost miał początek pandemii – myślę, że trzeba z tym poczekać co najmniej do danych za II kw. 2020 r.
Bankiem, którego klienci wykonują najwięcej transakcji mobilnych, jest największy detalista w Polsce, czyli PKO BP. W I kw. bieżącego roku posiadacze rachunków w tej instytucji za pomocą smartfonów i tabletów zlecili ponad 61 mln przelewów, doładowań, itp. Na kolejnych pozycjach znaleźli się klienci mBanku, ING i Millennium. Niemal wszystkie instytucje odnotowały w minionym kwartale wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych do realizacji transakcji.
W tabeli poniżej znajdziecie dane na temat wszelkich transakcji finansowych realizowanych przez klientów za pomocą aplikacji mobilnych banków, serwisów transakcyjnych typu "light" oraz zwykłych systemów bankowych otwieranych na urządzeniach mobilnych w przeglądarce. Dane cashless.pl obejmują statystyki z kilkunastu banków, które zdecydowały się nimi podzielić. W rzeczywistości klienci z Polski za pomocą urządzeń mobilnych wykonują jeszcze więcej transakcji, bo w danych brakuje informacji z takich banków jak np. Citi, Getin czy Plus.