Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Sieci handlowe znów chcą obniżki prowizji od transakcji kartami. Tym razem kosztem organizacji płatniczych

Parę lat temu handlowcy wywalczyli już obniżkę opłat kosztem banków

Jak pisze dzisiejszy Puls Biznesu, sieci handlowe, na czele z niemieckimi Lidlem i Kauflandem, rozpoczęły walkę o obniżkę prowizji od transakcji kartami płatniczymi. Twierdzą, że w wyniku zagrożenia epidemicznego wielu Polaków zaczęło płacić bezgotówkowo, co przekłada się na zyski osiągane przez firmy obsługujące transakcje elektroniczne. Zdaniem Renaty Juszkiewicz z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zrzeszającej duże sieci handlowe, instytucje takie jak Mastercard i Visa zarabiają w Polsce 600 mln zł rocznie i nie angażują się wystarczająco w zwiększanie bezpieczeństwa epidemicznego płatności.

Przeczytajcie także: Worldline wdroży Soft POS-a od Payarto

Zdaniem gazety w sprawie obniżki kosztów transakcyjnych handlowcy lobbują m.in. w Ministerstwie Finansów oraz u rzecznika małych i średnich firm, u którego upominają się o interesy na przykład ajentów sklepów Żabka. Nie wiadomo na razie, jakiej skali obniżką zainteresowane są sieci handlowe oraz jakie są szanse na to, że resort finansów stanie w tej sprawie po stronie podmiotów, które należą w wielu przypadkach do zagranicznych inwestorów.

Warto przypomnieć, że kilka lat temu handlowcy wywalczyli dużą obniżkę prowizji od transakcji kartami. Wówczas uregulowano ustawowo, że największa jej część, a więc opłata interchange będąca przychodem banków wydawców kart, została obniżona do 0,2-0,3 proc., w zależności od rodzaju karty. Teraz gra idzie o obniżenie tej części prowizji, która jest przychodem organizacji płatniczych.

Przeczytajcie także: Koronawirusowe załamanie na rynku kart kredytowych

Na korzyść handlowców w tej sprawie przemawiać może spodziewany kryzys ekonomiczny i argument solidaryzmu ekonomicznego, którego domagają się od organizacji płatniczych. Te jednak również mają czym się bronić. Od kilku lat wraz z bankami inwestują w funkcjonowanie fundacji Polska Bezgotówkowa, która finansuje bezpłatną instalację terminali płatniczych w małych i średnich firmach.

Źródło: Puls Biznesu

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies