Większość anonsowanych właśnie przez Allegro zmian wejdzie w życie jeszcze w maju
Operator platformy Allegro poinformował użytkowników o nowościach, jakie zamierza wprowadzić do swojej oferty w najbliższych tygodniach. Wśród najważniejszych zmian, jakie wejdą w życie już 18 maja, jest możliwość zamieszczania ogłoszeń w serwisie Allegro Lokalnie przez firmy. Dotychczas przywilej ten był zarezerwowany dla klientów indywidualnych. Przy okazji Allegro obniża też opłatę za wyróżnienie licytacji w serwisie Lokalnie z 4,99 zł do 3,49 zł, oraz z 19 do 13,30 zł – za wyróżnienie widoczne zarówno na Allegro jak i na Allegro Lokalnie.
Allegro zapowiada ponadto, że w najbliższym czasie umożliwi w serwisie Lokalnie prowadzenie zbiórek na cele społeczne. Na razie nie zdradza jednak konkretnego terminu, w którym nowość pojawi się w ofercie. Natomiast wiadomo, że od 18 maja na głównej platformie Allegro na stałe pojawi się możliwość organizowania licytacji charytatywnych a organizacje charytatywne będą mogły rejestrować się w serwisie allegro.pl.
W regulaminie Allegro pojawi się jeszcze kilka innych nowości i zmian porządkowych. Wśród nich znajdzie się zapis, że w przypadku sprzedającego nazwa użytkownika nie może wprowadzać w błąd, czyli na przykład słowo "apteka" będzie mogło być używane tylko przez zweryfikowanych farmaceutów. Allegro zastrzega też, że w przyszłości o zmianach w swojej ofercie będzie mogło informować także w wiadomości SMS a nie tylko poprzez e-mail. Platforma zamierza też rozszerzyć możliwość płatności za zakupy realizowane przez Przelewy24. Co to znaczy w praktyce? Dopytałem o to biuro prasowe Allegro. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.
Tymczasem w mijającym tygodniu Allegro poinformowało również o przedłużeniu na kolejny miesiąc tzw. Pakietu wsparcia dla sprzedających. W jego ramach firmy mogą prowadzić sprzedaż bez prowizji na rzecz operatora platformy a ogłoszone wcześniej podwyżki opłat nie wchodzą w życie. Zdaniem Allegro pakiet przynosi bardzo dobre efekty – obecnie tygodniowo pozyskuje 2 tys. nowych sprzedawców – dwa razy więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.