PKO ostrzega, że taka aplikacja może służyć do przejęcia kontroli nad rachunkiem osobistym
PKO opublikował właśnie ostrzeżenie o nowej akcji prowadzonej przez przestępców podszywających się pod bank. Ci dzwonią do przypadkowych osób podając się za pracowników PKO i powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają do zainstalowania na smartfonie, komputerze lub tablecie aplikacji o nazwie TeamViewer QuickSupport. Ma ona rzekomo służyć zdalnej weryfikacji tożsamości.
PKO pisze w komunikacie, że w rzeczywistości oszuści chcą zdobyć dane dostępowe do rachunków klientów korzystających z bankowości elektronicznej. Chodzi o login i hasło do konta oraz kody umożliwiające autoryzację przelewów. Jeżeli zdecydujecie się zainstalować aplikację zgodnie z sugestią przestępców, możecie stracić wszystkie swoje oszczędności.
PKO przypomina więc klientom, że bank nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujecie się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu. Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego). PKO prosi, by w każdej wątpliwej sytuacji kontaktować się bezpośrednio z jego call center.