Autoplac ma być platformą, za pomocą której użytkownicy Yanosika będą mogli zamieszczać oferty sprzedaży samochodów
Biuro prasowe operatora aplikacji Yanosik zapowiedziało na poświąteczny wtorek premierę nowej usługi o nazwie Autoplac. Kierowcy – użytkownicy aplikacji Yanosik będą mogli bezpłatnie dodawać i przeglądać oferty sprzedaży samochodów. Ogłoszenia, oprócz standardowych informacji będą zawierać takie dane jak zweryfikowany nr VIN samochodu, przebieg widniejący w bazie CEPiK czy wynik ostatniego przeglądu. Więcej informacji na temat projektu Autoplac ma zostać ujawnionych we wtorek.
Autoplac to nie pierwszy projekt, za pomocą którego Yanosik chce zaoferować swoim użytkownikom wartość dodaną. Innym są, proponowane wspólnie z towarzystwem ubezpieczeniowym Hestia pod marką YU, polisy komunikacyjne. W procesie sprzedaży tych ubezpieczeń wykorzystywane są dane o stylu jazdy kierowców, zbierane za pomocą aplikacji Yanosik. Oferta kierowana jest tylko do tych osób, które jeżdżą bezpiecznie, stwarzają niskie ryzyko wypadku i można im zaproponować atrakcyjne cenowo warunki ubezpieczenia.
Nowe pomysły Yanosika to zapewne jeden ze sposobów na to, jak zatrzymać przy sobie użytkowników w sytuacji, gdy pojawia się silna konkurencja. Przypomnę, że od niedawna ostrzeżenia o fotoradarach, patrolach policji czy innych sytuacjach na trasie pojawiają się w Mapach Google. W moim odczuciu ich jakość jest jeszcze gorsza niż tych z Yanosika, ale to pewnie tylko kwestia czasu, gdy Amerykanie odpowiednio je poprawią. Jeżeli polska spółka nie chce oddać pola Mapom Google’a, musi pracować nad utrzymaniem jakości oraz wprowadzaniem usług dodanych do swojej aplikacji.