Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
MasterCard dopłaci sklepom internetowym

Firma uruchamia program, w którym będzie zwracać handlowcom koszty obsługi płatności kartami

Na wsparcie obrotu bezgotówkowego kartami w handlu internetowym MasterCard przeznaczy w tym roku 4 mln zł. Budżet na przyszły rok zostanie określony za kilka miesięcy. Pieniądze trafią do tych przedstawicieli branży e-commerce, którzy przyjmują od klientów płatności kartami, a jednocześnie zdecydują się na udostępnienie kupującym jako kolejnej formy płatności wirtualnego portfela MasterPass. To usługa ułatwiająca transakcje internetowe. Dzięki niej klient może zarejestrować swoją kartę w portfelu, a następnie płacić za zakupy w sieci przy pomocy tzw. jednego kliknięcia.

Dopłaty, o których mowa, stanowić będą 0,6 proc. kwoty płatności przyjętych przy pomocy kart z logo MasterCard. – Naszą intencją jest, by oferowane przez nas dopłaty pokryły jeżeli nie całość, to przynajmniej zdecydowaną większość kosztów związanych z obsługą transakcji kartami – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor biura Mastercarda w Polsce. Zaznacza, że choć wartość dopłat będzie obliczana jedynie od transakcji zrealizowanych kartami kierowanej przez niego firmy, to do MasterPassa można podpiąć również karty konkurencji.

Z informacji przekazanych przez MasterCarda wynika, że obecnie płatności MasterPassem są akceptowane przez ok. 50 proc. sklepów działających w polskiej sieci. Aby się w nim zarejestrować wystarczy wejść na stronę tej usługi i podać podstawowe informacje znajdujące się na karcie. Wkrótce tę usługę mają zaoferować także działające w Polsce banki, a wtedy rejestracji będzie można dokonać za pośrednictwem serwisów transakcyjnych wydawców kart.

Przedstawiciele MasterCarda deklarują, że dopłaty będą realizowane z istniejących przychodów organizacji. Mają nadzieję, że dzięki nim uda się zmniejszyć udział gotówki w płatnościach za zakupy internetowe, który wynosi dziś ok. 57 proc. Wartość płatności kartą w e-commerce to zaledwie 7 proc.Największy konkurent MasterCarda na polskim rynku – Visa, również oferuje portfel do płatności internetowych V.me. Od kwietnia ubiegłego roku usługę tę świadczy ING Bank Śląski, ale nie jest ona ograniczona tylko do klientów tego banku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies