W firmie trwają też prace nad wykorzystaniem przepisów o open bankingu oraz nad ofertą kart kredytowych
Zopa, fintech, który prawie rok temu otrzymał pełną licencję bankową od brytyjskiego nadzoru, rozpoczął testy pierwszych produktów oszczędnościowych. Na początek dwustu jego klientów może otworzyć lokaty terminowe – informuje Finextra. Serwis dodaje, że testy mają wykazać, czy produkt nowego banku odpowiada oczekiwaniom klientów, zanim Zopa zaoferuje go wszystkim zainteresowanym. A ma to nastąpić w przyszłym roku.
Jednocześnie fintech, tak jak zapowiadał w grudniu 2018 r., przygotowuje ofertę kart kredytowych, nowoczesny system bilingowy oraz centrum otwartej bankowości, które ma zapewnić narzędzia do agregacji rachunków i finansów osobistych.
Zopa została założona w 2005 r. jako platforma specjalizująca się w obsłudze pożyczek społecznościowych P2P. Łączyła ludzi, którzy chcą zainwestować swoje pieniądze, z tymi, którzy chcą je pożyczyć. W 2008 r. była jedną z trzech największych działających w Wielkiej Brytanii firm świadczących tego typu usługi. Plany uruchomienia banku fintech ogłosił dwa lata temu, a rok temu uzyskał od FCA pełną licencję bankową.
Spośród znanych fintechów licencję bankowową uzyskały także szwedzka Klarna i brytyjski Revolut. Temu ostatniemu jednak wyraźnie nie śpieszy się, aby z niej skorzystać. Jak pisałem w tym tekście, prowadzi rozmowy z Biurem Informacji Kredytowej w Polsce, co może oznaczać, że wkrótce zaoferuje polskim klientom karty kredytowe lub pożyczki.
Zopa, zanim więc otrzymała licencję bankową, była znana przede wszystkich ze swoich usług w sektorze pożyczek społecznościowych. Zjawisku temu poświęcona będzie jedna ze ścieżek tematycznych zbliżającego się wydarzenia Impact fintech'19, które 4 i 5 grudnia bieżącego roku odbędzie się w Katowicach. Wśród potwierdzonych prelegentów znaleźli się m.in. Teresa Czerwińska z Narodowego Banku Polskiego, Max Schertel z N26, Chris Skinner z 11:FS, Jadwiga Emilewicz z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Bartosz Ciołkowski z Mastercard, Michał Krupiński z Pekao, Adam Marciniak i Szymon Wałach z PKO czy Bartosz Berestecki z PayU.
Tegoroczny impact fintech’19 będzie szczególny dla Cashless, gdyż w jego trakcie odbędzie się premiera pierwszej edycji raportu "Bankowość Mobilna w Polsce w 2019 r.", nad którym pracujemy. Więcej na temat najbliższego Impact fintech’19 możecie dowiedzieć się tutaj. Serwis cashless.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.
Źródło: Finextra