No i nie udała się bezproblemowa migracja klientów byłego MultiBanku na nowy system transakcyjny. Trwa awaria systemu kartowego w mBanku
Od kilku godzin kartami mBanku nie można zapłacić za zakupy, ani wypłacić gotówki z bankomatu. Jak informuje infolinia instytucji, w związku z prowadzonymi pracami wystąpiły problemy techniczne. Nie wiadomo jednak, kiedy zostaną wyeliminowane. - Intensywnie pracujemy nad usunięciem awarii. Przepraszamy klientów za niedogodności i prosimy o wyrozumiałość - to oficjalny komunikat biura prasowego banku w tej sprawie.
Przeczytaj także: Klientów mBanku czeka weekend bez dostępu do konta
O tym, że przez ten weekend nie będzie działał system transakcyjny i aplikacja mobilna mBanku, było wiadomo już od dawna. Trwa bowiem ostatni etap procesu przenoszenia klientów dawnego MultliBanku na nowy system transakcyjny.
Jednak zapowiadano, że kartą będzie można płacić normalnie za wyjątkiem krótkiej przerwy w nocy z piątku na sobotę między godz. 5 a 8.30 rano oraz w nocy z soboty na niedzielę, w godz. 1.00-4.00. W przypadku klientów dawnego MultiBanku oraz Private Bankingu przerwy w korzystaniu z plastików zapowiadano z piątku na sobotę w godz. 2.00-5.00 oraz z soboty na niedzielę w godz. 1.00-4.00.
Przeczytaj także: Klienci Meritum dostaną nowe numery rachunków
Wszystko wskazuje jednak na to, że coś poszło nie tak i system odmówił posłuszeństwa w trakcie prac. W sklepach panuje zamieszanie. Klienci są zdezorientowani, bowiem nie byli przygotowani na taką sytuację. Niektórzy pozostawiają przy kasach koszyki z zakupami i idą po pieniądze do bankomatów, ale i stamtąd wracają z niczym. Inni proszą o pozostawienie zakupów w koszyku i obiecują, że wrócą po nie, gdy wypłacą pieniądze z konta w innym banku.
Przed chwilą (godz. 19.01) biuro prasowe poinformowało o usunięciu awarii. Karty powinny działać normalnie.