Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
GPW uruchamia program crowdfundingowy. Chce współpracować z instytucjami, które pozyskują tak finansowanie dla firm

Pierwszy partner już podpisał umowę z giełdą w tym zakresie

Zarząd warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych poinformował o uruchomieniu programu, mającego na celu rozwój crowdfoundingu i crowdinvestingu (inwestowanie społecznościowe). Jest przeznaczony dla krajowych i zagranicznych domów maklerskich, które oferują usługi w zakresie finansowania i inwestowania społecznościowego. Przystępując do programu otrzymają one tytuł Partnera Crowdfundigowego GPW.

Przeczytajcie także: Platformy crowdfundingowe mają problem

Crowdfunding udziałowy to coraz popularniejszy sposób finansowania startupów. Polega na organizowaniu internetowych zbiórek pieniędzy na określone cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, potem także czasem oferowaniu w zamian części zysków lub powstałego produktu.

– W strategii "GPW 2020" uwzględniliśmy uruchomienie projektów biznesowych, które wspierają spółki, szczególnie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, w ich dalszym rozwoju – tak tłumaczy powstanie tej nowej inicjatywy na warszawskim parkiecie, cytowana w komunikacie prasowym, Izabela Olszewska z zarządu GPW. Jako pierwszy do programu przystąpił Dom Maklerski INC, który jest właścicielem serwisu Crowdconnect.pl – platformy ofert publicznych bazującej na idei crowdinvestingu. Każda firma, która chce się znaleźć w tym programie, powinna złożyć wniosek do GPW.

Przeczytajcie także: Oto Mapa Polskiego Fintechu 2019

Nieco zamieszania, kontrowersji i pytań o legalność działania wywołało wiosną stanowisko KNF. W praktyce oznaczało, że platformy crowdfundingowe powinny były najpóźniej w maju wystąpić do Komisji Nadzoru Finansowego o licencję maklerską. Jeżeli tego nie zrobiły, mogą nadal działać, ale pod warunkiem, że funkcjonują jako "słupy ogłoszeniowe" i nie zachęcają aktywnie inwestorów do wykładania pieniędzy na startupowe przedsięwzięcia. Na swojej stronie internetowej powinny prezentować wyłącznie ogólne informacje o zbiórce i firmie, pozyskującej w ten sposób pieniądze.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies