Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Twisto już oficjalnie oferuje kartę wielowalutową i aplikację. Firma chce być jak Revolut i Klarna w jednym

Twisto zapowiada też rozwój aplikacji, m.in. wsparcie dla Apple Pay i Google Pay

Działający w Polsce czeski fintech Twisto zaprezentował dziś od dawna zapowiadaną kartę debetową Mastercard i aplikację do jej obsługi. – Łączymy zalety fintechów Klarna i Revolut w jednym – stwierdził na konferencji prasowej Michał Smida, prezes i założyciel Twisto porównując swoją firmę do tych najbardziej znanych obecnie europejskich finechów. Aby dostać kartę, należy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się.

Przeczytajcie także: Twisto wprowadza aplikację i kartę wielowalutową

Wielowalutowa karta debetowa Twisto pozwala płacić w sklepie internetowym i tradycyjnym, w Polsce i za granicą (tam gdzie akceptowany jest Mastercard). Płatności walutowe odbywają się według kursu Mastercarda – bez potrzeby wcześniejszej wymiany waluty oraz bez opłat i prowizji, także w weekendy. Twisto nie pobiera opłat za wydanie i korzystanie z karty, nie ma też wymaganego limitu kwoty czy liczby miesięcznych transakcji. Ciekawostką jest to, że na plastiku nie ma numeru CVC używanego do płatności w internecie, a jest on podany tylko w aplikacji. Imię i nazwisko użytkownika umieszczono na rewersie natomiast na awersie można umieścić np. przezwisko.

Jak opisuje Twisto – posiadacz karty wydaje pieniądze w ramach bezpłatnego miesięcznego limitu, a potem zwraca jego równowartość w dowolnym momencie – od razu po zakupie lub do 45 dni (licząc od początku miesiąca), korzystając z Blika lub przelewu bankowego. Limit przyznawany jest na podstawie deklaracji klienta oraz oceny jego zdolności kredytowej. Użytkownik dostaje powiadomienie push po każdym zakupie i zestawienie wydatków na koniec dnia. Na początku kolejnego miesiąca otrzymuje podsumowanie wszystkich transakcji i 15 dni na uregulowanie należności. Może w aplikacji przesunąć część (do 90 proc.) spłaty na kolejny miesiąc, ale płaci wtedy za to prowizję – 4,5 zł za każde przesunięte 100 zł.

Przeczytajcie także: Klienci Twisto mogą korzystać z Blika

Szefowie Twisto zapowiadają, że w pierwszym kwartale przyszłego roku w aplikacji będą dostępne płatności Google Pay i Apple Pay. W najbliższych miesiącach pojawi się też usługa Split, pozwalająca podzielić rachunek np. za wspólne wyjście do restauracji oraz program moneyback, że zniżkami za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych. W pierwszej połowie przyszłego roku użytkownicy będą też mogli rozłożyć większe zakupy na raty z poziomu aplikacji.

Twisto, to założony w Pradze fintech, w który zainwestował ING. Polska spółka Twisto współpracuje z tym bankiem m.in. w obszarze odroczonych płatności – jest jednym z instrumentów płatniczych dostępnych w imoje, bramce do płatności internetowych oferowanej przez ING. Ofertę dla polskich klientów firma uruchomiła we wrześniu ubiegłego roku i od tego czasu obsłużyła 100 tys. Polaków, którzy wykonali ponad 200 tys. transakcji, w ponad 300 współpracujących z nią sklepach internetowych. W 2022 r. Twisto chce mieć 500 tys. klientów z Polski.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies