Nową kartę kredytową otrzymać mogą firmy, które korzystają z usług płatniczych Stripe
Amerykański fintech Stripe, który wczoraj ogłosił wejście do Polski oraz kilku innych krajów europejskich, poinformował właśnie, że wprowadza kartę kredytową dla swoich klientów biznesowych. Przypomnę, że spółka oferuje oprogramowanie do akceptacji płatności w e-commerce. W Polsce prawdopodobnie celuje głównie w obsługę sklepów sprzedających produkty klientom z zagranicy.
Stripe ogłosił właśnie, że oferuje swoim klientom nowy produkt pod nazwą Stripe Corporate Card. To przeznaczona dla firm karta kredytowa Visa, wydawana we współpracy z amerykańskim Celtic Bankiem. Przedsiębiorca zamawiający kartę może na niej umieścić też logo swojej firmy. Stripe obiecuje, że po zarejestrowaniu i przesłaniu logotypu klient otrzyma wirtualną kartę po kilku minutach, natomiast kartę plastikową w ciągu kilku dni.
Karta jest prawie darmowa: nie ma opłat rocznych i za transakcje zagraniczne oraz kosztów związanych z opóźnieniem spłaty zadłużenia. Stripe będzie zarabiać na opłatach interchange od każdej transakcji (prowizja płacona przez sklepy). Posiadacze kart muszą jednak spłacać saldo w całości co miesiąc. Karta ma wbudowane mechanizmy kontroli wydatków. Można ustalić limity np. na osobę, dzień lub kategorię oraz zablokować niektóre rodzaje zakupów. Stripe obiecuje też moneyback – zwrot 2 proc. z dwóch największych kategorii wydatków w danym miesiącu.
Stripe to jeden z amerykańskich fintechowych jednorożców (startup o wycenie przekraczającej miliard dolarów). Założona w 2010 r. w San Francisco przez dwóch braci firma jest obecnie wyceniania na 22,5 mld dolarów. Jej twórcy Patrick i John Collison (obecnie w wieku odpowiednio 31 i 29 lat) są jednymi z najmłodszych amerykańskich miliarderów, którzy nie odziedziczyli majątku. Stripe obsługuje kilka milionów firm na całym świecie, od startupów po globalne korporacje, m.in. Google, Uber, Booking.com, Amazon, Spotify. Dokładnych danych finansowych spółka nie ujawnia, ale według szacunków ekspertów w ubiegłym roku rozliczyła transakcje warte około 50 mld dolarów i zanotowała około 1,5 miliarda dolarów rocznych przychodów.