Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Alior, Getin, Idea i resort finansów. Instytucje ostrzegają przed różnymi cyberatakami na klientów

Przestępcy m.in. przejmują kontrolę nad rachunkami osobistymi, a następnie kradną pieniądze

Kilka instytucji finansowych prawie równocześnie opublikowało ostrzeżenia przed nowymi atakami na użytkowników usług cyfrowych. Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawił się komunikat, w którym resort informuje o mailach rozsyłanych przez osoby podszywające się pod pracowników Krajowej Administracji Skarbowej. Nadawca przesyła fałszywą decyzję o zablokowaniu rachunku bankowego firmy a w rzeczywistości załącznik z wirusem.

Przeczytajcie także: Revolut ostrzega klientów przed atakami hakerów

Ministerstwo przypomina, że urzędy skarbowe nie rozsyłają tego typu wiadomości. Ostrzega też, że otwieranie linków lub załączników zamieszczonych w takich mailach, jak również wysyłanie odpowiedzi do nadawcy, jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem i wykradzenie danych. Poniżej przykład takiego fałszywego maila.

Natomiast Getin i Idea Bank przestrzegają przed telefonami od osób, które podszywają się pod pracowników banków. Celem przestępców podczas rozmowy jest wyłudzenie kodów jednorazowych otrzymanych w wiadomości SMS. Banki zwracają uwagę, że ich pracownicy nigdy nie proszą o podanie kodów jednorazowych ani haseł do bankowości elektronicznej. Przypominają też, że jeśli ktoś otrzymał SMS do potwierdzenia dyspozycji, której nie zlecał, powinien skontaktować się z bankową infolinią.

Przeczytajcie także: Wyłudzacze kodów Blik wciąż groźni

Jeden z czytelników Cashless poinformował natomiast o ostrzeżeniu od firmy InPost, która w SMS-ach wysłanych do klientów napisała, że "w związku z falą fałszywych wiadomości wstrzymuje wysyłanie kodów odbiorów poprzez SMS-y" i radzi korzystać z jej aplikacji.

Przypomnę też, że Alior kilka dni temu ostrzegał przed oszustwami z wykorzystaniem kodów Blik. Chodzi o znany już od miesięcy mechanizm wyłudzenia, podczas którego cyfrowi złodzieje przejmują słabo zabezpieczone konta użytkowników mediów społecznościowych (np. na Facebooku), a następnie podszywają się pod nich i rozsyłają "pilną wiadomość o nagłej potrzebie przekazania gotówki" do znajomych ofiary, prosząc w nich o pożyczkę lub darowiznę za pomocą Blika.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies