Instytucja chwali się, że to pierwsze na polskim rynku zastosowanie biometrii w procesie kredytowym
Podczas konferencji podsumowującej wyniki banku w II kwartale prezes Citi Handlowego. Sławomir Sikora poinformował o wprowadzeniu do oferty kredytu, przy udzielaniu którego wykorzystuje się biometrię twarzy. Od sierpnia klienci Citi mogą ubiegać się o kredyt w rachunku karty, o który aplikuje się przez internet, a do weryfikacji tożsamości używa się selfie. Cały proces odbywa się online, a decyzja kredytowa, jak deklaruje bank, zapada w ciągu 30 minut.
Sławomir Sikora wyjaśnił, że w procesie potwierdzania tożsamości klienta wykorzystywane jest tzw. dynamiczne selfie. Zastosowana przez bank technologia potrafi odróżnić, czy przesłana fotografia przedstawia "żywego" człowieka czy jest to np. zdjęcie ze zdjęcia. – Na razie stosujemy to przy kredycie w karcie, ale będziemy rozszerzać na inne produkty. Rozwiązanie biometryczne pozwoli nam rosnąć szybciej niż rynek (w kredytach detalicznych – red.) – stwierdził prezes Citi Handlowego.
Zapowiedział też, że bank chce zaoferować klientom rozwiązania w ramach wchodzących w życie 14 września regulacji PSD II o otwartej bankowości. Nie chciał jednak mówić o szczegółach.
Przypomnę, że Citi Handlowy chce zwiększyć liczbę klientów detalicznych o 50 proc. w perspektywie 2021 r. i udzielić im 2 mld zł nowych kredytów. Nie planuje jednak akwizycji, tylko wzrost organiczny we współpracy z dużymi klientami biznesowymi banku np. sklepami internetowymi. Obecnie Citi ma w Polsce około 700 tys. klientów korzystających z kart płatniczych.