Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Milenialsi liderami zakupów internetowych. Po piętach depczą im młodsi z pokolenia Z

Z badania wykonanego na zlecenie KIR i ZBP wynika, że prawie połowa pytanych z najmłodszego pokolenia woli płacić w e-commerce gotówką niż elektronicznie

Trzy czwarte (75 proc.) milenialsów (osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych) kupuje w internecie – tak wynika z tegorocznego badania, przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. Trochę mniej klientów e-sklepów (67 proc.) jest wśród młodszego pokolenia zwanego Z. Natomiast w generacji 40-latków (pokolenie X) zakupy online robi co drugi badany (50 proc.).

Przeczytajcie także: Płatności Google Pay dla 13 tys. sklepów internetowych

Według autorów opracowania jasno już widać, że dla pokoleń najmłodszych oraz osób, które powoli wchodzą w wiek średni zakupy online są oczywistością, a często pierwszym wyborem. – Jednak również starsi nie stronią od e-commerce. Jak pokazało badanie, klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek i co dziesiąty badany w wieku ponad 60 lat – zauważa Przemysław Soboń, dyrektor linii biznesowej płatności internetowych w KIR.

Z badania wynika też, że w chwili wyboru sposobu płatności w czasie zakupów w e-sklepach, w prawie każdej grupie wiekowej (oprócz 60+) ponad jedna trzecia pytanych szuka logotypu swojego banku. Z kolei logo systemu przelewów typu pay by link szuka na stronie internetowej sklepu ok. 16 proc. badanych. Co ciekawe, gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani – niemal 44 proc. przedstawicieli pokolenia Z, przedkłada właśnie gotówkę nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35 proc.

Przeczytajcie także: JP Morgan po roku zamyka mobilny bank dla amerykańskich milenialsów

Uczestników badania zapytano też o opinię na temat przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir. Najwięcej zwolenników tego typu transferów pieniężnych jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42 proc. osób z tej grupy wiekowej twierdzi, że powinny być one standardem w bankach. Podobnie jednak uważa spory odsetek badanych ze wszystkich grup wiekowych – zawsze jest niemal lub nieco powyżej 30 proc. zwolenników przelewów natychmiastowych.

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie 1009 osób w wieku powyżej 15 lat.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies