Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Brytyjski regulator zezwala na opóźnienie silnego uwierzytelnienia. Dotyczy to jednak tylko zakupów internetowych

Branża płatnicza i sprzedawcy e-commerce mają dodatkowe 18 miesięcy na dostosowanie

Jak informuje serwis Finextra, Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) zgodził się na 18-miesięczne opóźnienie wprowadzenia zasad silnego uwierzytelniania klienta (SCA) dla transakcji e-commerce. Oznacza to, że branża płatności oraz sprzedawcy internetowi nie muszą stosować się do regulacji, która zgodnie z zapisami dyrektywy PSD II wchodzi w życie 14 września. Zyskali tym samym dodatkowe półtora roku na przyzwyczajenie klientów do nowych zasad potwierdzania płatności.

Przeczytajcie także: Rok 2019 jest kluczowy dla przyszłości płatności w e-commerce

Przypomnę, że silne uwierzytelnianie to obowiązek potwierdzenia transakcji za pomocą przynajmniej dwóch różnych elementów, a więc np. hasła oraz kodu jednorazowego. Te dwa elementy powinny pochodzić z trzech kategorii: "wiedza" – to kod (np. PIN), hasło lub inny element, który powinien być znany tylko klientowi, "posiadanie" – to element, który ma dany użytkownik (np. karta plastikowa, telefon z kartą SIM), "cecha klienta" – to coś co charakteryzuje daną osobę (odcisk palca, biometria naczyń krwionośnych, skan twarzy).

O odroczenie o półtora roku wejścia w życie tej regulacji, właśnie w branży e-commerce, apelowała niedawno europejska organizacja EPSM (zrzeszająca firmy z branży płatności). Argumentowała, że kupujący online z powodu dodatkowych procedur wydłużających etap płacenia, w ostatnim momencie zakupów mogą porzucać swój koszyk z zamówionymi produktami czy usługami.

Przeczytajcie także: Europejska branża płatności chciałaby opóźnić wdrożenie silnego uwierzytelnienia

– Chociaż środki te ograniczą oszustwa, chcemy się upewnić, że nie spowodują one istotnych zakłóceń dla samych konsumentów; dlatego uzgodniliśmy etapowy plan ich wprowadzenia w odpowiednim czasie – tłumaczył Jonathan Davidson, dyrektor wykonawczy FCA. Brytyjska branża płatnicza przyjęła tę decyzję z ulgą, twierdząc, że dłuższy czas wdrożenia pomoże skutecznie równoważyć wygodę i bezpieczeństwo konsumentów.

Źródło: finextra.com

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies