Bank wykorzystuje narzędzie opracowane przez współpracujący z nim startup Vindicat
Bank PKO poinformował, że małe i średnie przedsiębiorstwa mają w jego bankowości internetowej dostęp do nowej usługi: e-Windykacja. Rozwiązanie dostarczone przez startup Vindicat pozwala na zapobieganie zatorom płatniczym i odzyskiwanie pieniędzy z niezapłaconych faktur. Klienci PKO otrzymują dostęp do 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego i mogą przetestować działanie tego narzędzia na wybranej fakturze.
Jak informuje bank, nowe narzędzie jest platformą online ułatwiającą zarządzanie wierzytelnościami i windykowanie zaległych należności. Użytkownik otrzymuje wsparcie w procesie windykacji na wszystkich jego etapach w ramach postępowania polubownego, sądowego i komorniczego. Zestaw narzędzi udostępnionych na platformie pozwala monitorować faktury, a po upływie terminu zapłaty wybrać dostosowany do danego kontrahenta scenariusz postępowania.
Po okresie promocyjnym koszt usługi, jak wynika z informacji na stronie internetowej firmy Vindicat, zaczyna się od 99 zł miesięcznie netto, a ceny pakietów zależą od tego, ile faktur jest monitorowanych, ile trafia do windykacji oraz od czasu korzystania z tego rozwiązania. Firma jest w gronie startupów, które zdecydowały się rozwijać pod skrzydłami programu "Let's Fintech with PKO Bank Polski".
To czwarte rozwiązanie po e-Prawniku, e-Księgowości i asystencie firmowym wdrożone w ciągu ostatniego roku przez PKO w ramach systemu bankowości elektronicznej przeznaczonego dla firm. Największy polski bank obsługuje około 450 tys. małych i średnich przedsiębiorstw.