Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa rozpoczyna program Bezgotówkowa Japonia. Celem jest wzrost udziału płatności cyfrowych do 40 proc.

Inicjatywa rusza na rok przed igrzyskami olimpijskimi w Tokio

Wbrew pozorom Japonia, stawiana jako wzór technologicznego zaawansowania w wielu dziedzinach, daleka jest od liderowania w płatnościach bezgotówkowych i cyfrowych. Trzecia największa gospodarka na świecie w codziennych transakcjach handlowych w przeważającej mierze (ok. 80 proc) wykorzystuje gotówkę.

Przeczytajcie także: Atak na płatności mobilne sklepów 7-Eleven w Japonii

Visa jako partner technologiczny przyszłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Tokio przez najbliższy rok zamierza intensywnie pracować, by zwiększyć odsetek transakcji bezgotówkowych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Organizacja będzie realizować swoją część rządowego programu Bezgotówkowa Japonia, który zakłada podwojenie liczby cyfrowych płatności i zwiększenie ich udziału w płatnościach ogółem do 40 proc. do 2025 r.

Według prognoz, w przyszłym roku Japonię odwiedzi 40 mln osób, dlatego Visa pracuje nad zwiększeniem poziomu akceptacji płatności cyfrowych, zwłaszcza bezstykowych, we współpracy z restauracjami, małymi sklepami i podmiotami odpowiedzialnymi za transport publiczny. Zaangażuje też sportowców, którzy w kampaniach będą promować takie płatności, m.in. surfera Kanoa Igarashi. W trakcie olimpiady chce też pokazać na tamtejszym rynku praktyczne zastosowanie takich rozwiązań technologicznych jak: uwierzytelnienie biometryczne, urządzenia ubieralne czy też aplikacje mobilne wykorzystujące wirtualne karty płatnicze.

Przeczytajcie także: Visa promuje płatności zbliżeniowe i mobilne w nowej kampanii

Obecnie tylko około jednej piątej wszystkich płatności w Japonii realizowana jest za pomocą metod cyfrowych. Dla porównania, w Korei Południowej ten odsetek sięga około 90 proc, w Stanach Zjednoczonych jest to niemal 60 proc, zaś w Chinach 70 proc.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies