Usługa wykorzystująca system Ognivo pozwala uzyskać dane na temat rachunków prowadzonych w bankach i SKOK-ach np. na nazwisko osoby zmarłej
KIR opublikował dziś informację prasową związaną z trzecią rocznicą uruchomienia Centralnej Informacji o rachunkach. Wynika z niej, że od 1 lipca 2016 r. do 30 czerwca br. do systemu wpłynęło 118,7 tys. zapytań, w tym 16,8 tys. złożyli klienci indywidualni poszukujący informacji o rachunkach zmarłych członków rodziny oraz 5,2 tys. o rachunkach własnych. Większość pytań została skierowana przez sądy, komorników, policję oraz inne uprawnione organy. Z zapytań tego rodzaju skorzystano w tym okresie 96,7 tys. razy.
Udostępnienie Centralnej informacji ułatwiło i uprościło proces poszukiwania rachunków bankowych. Wcześniej zapytanie musiało być adresowane do każdego banku lub SKOK-u z osobna. Dzięki usłudze KIR-u takie informacje można otrzymać w jednym miejscu – w placówce instytucji, w której klient zdecyduje się złożyć wniosek. Istotne jest także to, że pytając nie musi być klientem danej instytucji.
Centralna informacja o rachunkach funkcjonuje w ramach systemu Ognivo, którego operatorem jest KIR. Ognivo to rozwiązanie, które od lat umożliwia szybką komunikację w formie elektronicznej pomiędzy bankami oraz pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji o klientach banków.