Za najdroższą kartę i konto Premium trzeba zapłacić 14,95 euro lub funtów miesięcznie
Jak doniósł jeden z czytelników Cashless, firma Monese zaoferowała nowe pakiety usług. Wprowadziła też nowe karty i cenniki. Sprawdziłem na jej stronie internetowej i rzeczywiście proponuje teraz klientom zamiast wcześniejszych pakietów Starter, Plus i Premium także trzy opcje: Simple, Classic i Premium. Dwie pierwsze na nowych zasadach.
Monese to założony w Wielkiej Brytanii fintech, który oferuje zbliżeniowe karty przedpłacone Mastercard oraz powiązaną z nimi aplikację do obsługi konta prowadzonego w euro lub funtach. Usługa przypomina tę, którą proponuje Revolut. Rachunek prowadzony jest w Wielkiej Brytanii lub krajach strefy euro i oferowany jest także klientom, którzy nie mają tam stałego adresu i historii kredytowej.
W opcji Simple użytkownicy nie płacą żadnego abonamentu i mają możliwość wypłaty z bankomatów do 200 euro miesięcznie (lub funtów – wybór między tymi walutami dotyczy też pozostałych opisanych opłat i limitów). Po przekroczeniu limitu wypłat prowizja wynosi 2 proc. Natomiast bezpłatne transakcje bezgotówkowo realizowane są do 2 tys. euro miesięcznie. Po przekroczeniu tej kwoty ponownie pojawia się 2 proc. prowizja. Monese pobiera też taką samą opłatę za przelewy.
Pakiet Classic kosztuje 4,95 euro miesięcznie. Użytkownicy mogą wypłacać z bankomatów 800 euro, a limit na bezpłatne transakcje bezgotówkowe wynosi 8 tys. euro. Oplata za przelewy to 0,5 proc. W najdroższym pakiecie Premium za 14,95 euro miesięcznie wypłaty bankomatowe, płatności kartą i przelewy są bezpłatne i bez limitów. We wszystkich opcjach wydanie karty i przelewy natychmiastowe w ramach Monese są też bezpłatne. Firma zaznacza, że klienci korzystający z jednego ze starych pakietów, mogą zdecydować się na nowy w dowolnym momencie.
Monese zdecydowała się też na zmianę formatu kart z poziomego na pionowy. Wyjaśnia, że tradycyjne poziome karty z wytłoczonymi numerami zostały stworzone, aby zaspokoić potrzeby obecnie przestarzałej technologii. Zakładam, że chodzi o wykorzystanie odchodzących do przeszłości pasków magnetycznych.
Monese ma ponad 1 mln klientów. Spółka nie informuje, ilu z nich to Polacy.