Klienci korzystający z usług Visy podczas płatności będą widzieć i słyszeć charakterystyczne dla niej motywy
Visa zapowiedziała wprowadzenie identyfikacji sensorycznej marki w ramach kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Oznacza to, że płaceniu kartami tej organizacji będą towarzyszyły charakterystyczne tylko dla niej wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja. Instytucja wyjaśnia, że pozwoli to – "nie tylko wzbogacić doświadczenia klienta, ale również zbudować zaufanie i stworzyć poczucie bezpieczeństwa".
Visa obok "swojego" dźwięku stworzyła też odpowiednią animację (możecie ją zobaczyć poniżej) oraz wibrację. Szefowa marketingu Visy Lynne Biggar tłumaczy, że skoro konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie tego, gdzie i jak płacą, to szeroko rozumiane płatności muszą ewoluować w taki sposób, by zaufanie od samego początku było wbudowane w doświadczenie klienta.
Visa nawiązała współpracę z wieloma partnerami na świecie, którzy będą stosować te elementy. Są to m.in. aplikacja handlowa Carousell, aplikacja płatnicza Monyx, stadiony we Francji podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet, stadion drużyny bejsbolowej San Francisco Giants, dostawcy terminali: Aurus, Equinox Payments, Pax, IBA, a także First Data w Singapurze oraz firmy Xpress-pay, Payscout i Ziosk.
Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego Visa zleciła badanie w sklepach w San Francisco. Jak wynika z przeprowadzonej ankiety, klienci, którzy tego doświadczyli o 12 proc. częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo; pozytywne postrzeganie marki wzrosło o 14 proc., a logo firmy było przez nich częściej rozpoznawane, w porównaniu do badanych, którzy nie wypróbowali tych nowych rozwiązań.
Przypomnę, że także organizacja Mastercard w lutym wprowadziła dźwiękową identyfikację swojej marki i zestaw melodii używanych przy różnych rodzajach płatności, które będą stopniowo wdrażane w najbliższym czasie u partnerów organizacji.