Jednocześnie firma mocno stawia na rozwój biznesu za oceanem, gdzie niedawno otworzyła biuro
uPaid to polski fintech, który znalazł się w najnowszej edycji Mapy Polskiego Fintechu przygotowanej przez Cashless i fundację Fintech Poland. Spółka poinformowała właśnie, że do jej klientów dołączył serbski oddział banku Societe Generale. uPaid wdrożył tam płatności NFC. To kolejny projekt z tego obszaru zrealizowany przez polski fintech. Wcześniej spółka współpracowała z takimi partnerami jak UBS w Szwajcarii, CSOB na Słowacji, Fidor Bank w Niemczech, MBK na Węgrzech czy Komercijalna Banka w Macedonii.
– Zaimplementowaliśmy płatności NFC w aplikacji bankowej. We wdrożeniu wykorzystaliśmy platformę Mastercard Digital Enablement Service (MDES) z najbardziej zaawansowaną technologią – chipem EMV, tokenizacją i szyfrowaniem – stwierdził, cytowany w komunikacie prasowym, prezes uPaid Krzysztof Drzyzga.
uPaid to polski fintech założony w 2011 roku. Jest obecnie jednym z największych na świecie dostawców mobilnych portfeli bankowych organizacji Mastercard, a 80 proc. przychodów generuje z działań na rynkach zagranicznych takich jak Niemcy, Szwajcaria, Skandynawia, Bałkany, Bliski Wschód. Dwa lata temu spółka uzyskała status platynowego partnera organizacji, dzięki czemu jest rekomendowana jako zaufany dostawca rozwiązań płatniczych.
Firma trzy miesiące temu otworzyła biuro w Nowym Jorku i deklaruje, że skupia się na rozwoju na rynku amerykańskim oraz na rozmowach z potencjalnymi partnerami także z Azji czy Ameryki Południowej. W czerwcu przedstawiciele spółki wzięli udział w Polsko-Amerykańskim Forum Nowych Technologii w Silicon Valley, zorganizowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. W ramach wydarzenia, uPaid, jako jedna z ośmiu polskich firm, zaprezentowała się tamtejszym inwestorom venture capital.