Getin uzupełnił też aplikację o funkcję aktualizacji danych użytkownika
O tym, że Getin kończy prace nad wdrożeniem wpłat przy pomocy kodów Blik, mogliście przeczytać w serwisie Cashless pod koniec maja. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Dziś bank potwierdził udostępnienie nowej funkcji klientom w swojej aplikacji mobilnej. Usługa działa we wpłatomatach Euronet i Planet Cash. Na polskim rynku jest ok. 4 tys. maszyn depozytowych obu operatorów.
Żeby wpłacić gotówkę Blikiem, należy wybrać na wpłatomacie opcję "Wpłata Blik", a następnie wygenerować w aplikacji kod. Kolejnym krokiem jest jego wpisanie na klawiaturze wpłatomatu oraz potwierdzenie wpłaty na telefonie. Po zakończeniu operacji na ekranie aplikacji wyświetli się potwierdzenie transakcji. Do końca bieżącego roku usługa jest bezpłatna. Po zakończeniu promocji, wpłaty Blik w urządzeniach znajdujących się poza oddziałami banku zostaną obciążone prowizją w wysokości 0,6 proc. wpłacanej kwoty (min. 1 zł).
Jak informuje biuro prasowe Getinu, wraz z uruchomieniem wpłat gotówki Blikiem w marketach obu najważniejszych systemów operacyjnych pojawiły się nowe wersje aplikacji mobilnej banku. Oprócz funkcji umożliwiającej deponowanie gotówki zawierają one mechanizm ułatwiający kopiowanie kodu Blik (przydaje się przy zakupach realizowanych w internecie za pomocą smartfona) oraz możliwość aktualizacji i zarządzania danymi osobowymi.
Udostępnienie przez Getin wpłat we wpłatomatach oznacza, że usługa staje się powoli standardem w polskiej bankowości. Przypomnę, że korzystać z niej mogą już m.in. klienci Millennium (mogą wpłacać gotówkę w maszynach własnych banku), ING (Planet Cash), BNP Paribas (Planet Cash) i Pekao (Euronet i Planet Cash). Pieniądze za pośrednictwem aplikacji IKO we własnych wpłatomatach wpłacać mogą także klienci PKO.