Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Asseco chce podbić Bałkany bankomatami i terminalami. Za ekspansję odpowiedzialna będzie spółka Payten

Należąca do Asseco South Eastern Europe spółka ma być jednym z motorów rozwoju korporacji na południu Europy i na innych kontynentach

Payten to należąca do Asseco SEE spółka z segmentu płatności. Zarządza m.in. terminalami płatniczymi. Zdaniem prezesa Asseco SEE Piotra Jeleńskiego w obszarze tym należy w najbliższym czasie spodziewać się dużej dynamiki wzrostu. Szczególnie jeśli chodzi o Bałkany i południową Europę, gdzie nasycenie terminalami płatniczymi (oprócz Chorwacji) jest bardzo małe, nieporównywalnie mniejsze niż np. w Polsce.

Przeczytajcie także: Asseco wprowadza podpis biometryczny

– Payten ma cztery linie biznesowe. Najbardziej rosnącą z nich jest e-commerce, w ramach której rozliczane są transakcje w internecie oraz wdrażana tokenizacja. Kolejne linie to procesowanie transakcji kartowych oraz utrzymanie bankomatów i POS-ów. To nie tylko serwis urządzeń, ale i oprogramowanie do nich. W tych dwóch liniach, bankomatowej i terminalowej, chcemy budować własne, niezależne sieci ATM-ów i POS-ów – stwierdził Piotr Jeleński.

Przeczytajcie także: Trzeci pomysł na trwały nośnik od Asseco

Payten ma obecnie 220 własnych bankomatów w Serbii, Chorwacji, Czarnogórze i Albanii (m.in. pod marką MoneyGet). Do końca tego roku planuje mieć ich 300. W sumie we wszystkich krajach, w których działa (oprócz Bałkanów m.in. w Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Kolumbii, Peru) utrzymuje 9 tys. bankomatów. W 16 krajach obsługuje też łącznie 420 tys. POS-ów. Władze spółki zapowiadają ekspansję w kolejnych krajach.

Obok rozwoju sieci bankomatów i terminali w krajach południowej Europy, firma chce wejść na rynki pozaeuropejskie, gdzie widzi duże możliwości rozwoju. Prezes Jeleński wymienił w tym kontekście Argentynę i Chile oraz inne kraje Ameryki Południowej. Z lokalnym partnerem analizuje też rynek egipski, w dalszej perspektywie są Etiopia i Nigeria.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies