Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mojeID dla klientów PKO i spółki PGNiG. Ruszyła usługa zdalnego potwierdzania tożsamości

Nowe rozwiązania ułatwia potwierdzanie tożsamości klientów korzystających z usług przez internet

Stworzony przez KIR system potwierdzania tożsamości w internecie – mojeID, będzie wykorzystywany przez klientów spółki PGNiG Obrót Detaliczny. PKO jako pierwszy go udostępnił, a spółka gazowa jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do projektu mojeID jako dostawca usług.

Przeczytajcie także: mojeID i Qlips wkrótce w PKO BP

W praktyce chodzi o to, by wyeliminować konieczność posiadania kilku loginów i haseł do różnych serwisów i usług. Dzięki mojeID można logować się na stronach internetowych usługodawców czy sprzedawców za pomocą danych, które wykorzystywane są w bankowości elektronicznej. Klient zostanie przekierowany na stronę banku, gdzie zdecyduje, czy chce, by potwierdzono jego tożsamość (w tym przypadku firmie PGNiG) i będzie mógł wrócić na witrynę usługodawy już jako uwierzytelniony.

Przeczytajcie także: Przed usługą mojeID KIR-u otwierają się nowe możliwości

W założeniach mojeID ma pozwalać na zdalne korzystanie z usług, które dziś wymagają osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą np. podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta. KIR pracuje nad usługą mojeID od dłuzszego czasu. Impulsem do jej rozwoju może być integracja tego systemu z tzw. węzłem krajowym, który pozwoli na wykorzystanie mojeID do logowania także na portalach prowadzonych przez instytucje publiczne.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies