Nowe rozwiązania ułatwia potwierdzanie tożsamości klientów korzystających z usług przez internet
Stworzony przez KIR system potwierdzania tożsamości w internecie – mojeID, będzie wykorzystywany przez klientów spółki PGNiG Obrót Detaliczny. PKO jako pierwszy go udostępnił, a spółka gazowa jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do projektu mojeID jako dostawca usług.
W praktyce chodzi o to, by wyeliminować konieczność posiadania kilku loginów i haseł do różnych serwisów i usług. Dzięki mojeID można logować się na stronach internetowych usługodawców czy sprzedawców za pomocą danych, które wykorzystywane są w bankowości elektronicznej. Klient zostanie przekierowany na stronę banku, gdzie zdecyduje, czy chce, by potwierdzono jego tożsamość (w tym przypadku firmie PGNiG) i będzie mógł wrócić na witrynę usługodawy już jako uwierzytelniony.
W założeniach mojeID ma pozwalać na zdalne korzystanie z usług, które dziś wymagają osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą np. podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta. KIR pracuje nad usługą mojeID od dłuzszego czasu. Impulsem do jej rozwoju może być integracja tego systemu z tzw. węzłem krajowym, który pozwoli na wykorzystanie mojeID do logowania także na portalach prowadzonych przez instytucje publiczne.