Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już ponad 2,1 mln kart dodanych do urządzeń przenośnych. Najnowsze dane o Apple Pay i Google Pay w I kw. 2019 r.

W ciągu kwartału klienci dodali do smartfonów ok. 200 tys. kart płatniczych

Z danych udostępnionych serwisowi Cashless przez największe banki w Polsce wynika, że na koniec marca bieżącego roku ich klienci dodali do urządzeń mobilnych ponad 2,1 mln kart płatniczych. To wzrost w porównaniu z końcem grudnia ubiegłego roku o ok. 200 tys. kart. Chodzi o karty dodawane do takich usług jak Apple Pay, Google Pay czy HCE. Wszystkie te rozwiązania umożliwiają płacenie smartfonami na podobnej zasadzie jak kartami bezstykowymi.

Przeczytajcie także: mElements nominowana do tytułu Projekt Fintech 2019

Dane nie są niestety pełne, bo część banków w ogóle nie chce ujawnić swoich statystyk na ten temat (np. Getin, BNP Paribas czy Nest), inne nie uwzględniają w nich danych dotyczących Apple Pay (np. mBank), a jeszcze inne nie zdecydowały się ujawnić najnowszych liczb dotyczących I kw. bieżącego roku. Wśród nich są m.in. Citi i Plus oraz także mBank. W rzeczywistości więc liczba kart dodanych do urządzeń mobilnych przez klientów banków z Polski jest zapewne większa, niż wynika to z tabeli umieszczonej pod niniejszym tekstem.

Trzeba przy tym zastrzec, że liczba kart dodanych nie oznacza, że tyle samo klientów korzysta z płatności mobilnych. Jedna osoba może bowiem swoją kartę dodać do wielu różnych urządzeń (np. dwa smartfony i zegarek). Z kolei pojedynczy plastik może być używany w wersji mobilnej przez więcej niż jednego klienta, np. może zostać dodany do smartfonów męża i żony. Kwestię mogłaby wyjaśnić odrębna statystyka klientów korzystających z płatności mobilnych. Niestety, tu tylko kilka banków zdecydowała się ją ujawnić, co widać w poniższej tabelce.

Przeczytajcie także: Cashless Club nowa inicjatywa dla profesjonalistów z branży bezgotówkowej

Pod względem liczby kart i klientów korzystających z płatności mobilnych przewodzą te same banki co przed miesiącem. Zamiana na pozycji lidera (miejsce mBanku zajął Santander) wynikać może z braku statystyk tego pierwszego na koniec marca. Warto też zwrócić uwagę na zaskakujący spadek liczby kart mobilnych w danych Aliora i T-Mobile Usługach Bankowych. Z kolei jeśli chodzi o Pekao, uwzględniono dane archiwalne. Bank od dłuższego czasu nie podaje liczby osób faktycznie korzystających z płatności mobilnych, tylko takich, którzy mają aplikację i sprzęt pozwalający na to. Prezentacja tych danych zaburzałaby obraz rynku.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies