Do tej pory InPost i Allegro umożliwiały użytkownikom platformy zakupowej skorzystanie z dwóch form przesyłki – „Allegro Polecony InPost” oraz „Allegro Paczkomaty InPost”. Teraz będzie jeszcze jeden sposób
Obie firmy rozpoczęły współpracę strategiczną w zakresie sprzedaży online i dostarczania zakupów w listopadzie 2014 r. Deklarowały wówczas, że zarówno w kategorii listu poleconego jak i paczki, obie opcje dostawy będą najtańsze na rynku. Podane ceny wynosiły odpowiednio 3,94 zł i 7,99 zł. Klientom zagwarantowano też darmowy zwrot kupionego towaru. Teraz będzie można wybrać nową opcję „Allegro Kurier InPost”.
Po tym, jak w pierwszej połowie 2015 r. InPost ogłosił, że wchodzi także na rynek kurierski, kwestią czasu było uzupełnienie oferty Allegro-InPost skierowanej do kupujących w tym serwisie aukcyjnym.
- Decyzja o uruchomieniu usługi „Allegro Kurier InPost” to odpowiedź na bieżące potrzeby konsumentów, którzy oczekują szybkiej i wygodnej formy doręczenia zamówionego produktu - mówi Sebastian Anioł, prezes InPost. Jego zdaniem rosnącą popularność rozwiązań oferowanych przez jego firmę odzwierciedla obecność opcji „Allegro Polecony InPost” w ponad 3,2 mln ofert na platformie Allegro”.
Allegro od ponad 15 lat działa jako operator internetowych platform zakupowych: Allegro.pl w Polsce, Aukro.ua na Ukrainie, oraz Aukro.cz w Czechach. Jest obecnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według badania Megapanel/PBI w lipcu 2015 r. Allegro odwiedziło 14 milionów internautów.
W 2013 roku InPost obsłużył około 240 mln przesyłek, a w 2014 roku ok. 300 mln. Sieć paczkomatów InPostu w Polsce obejmuje już 1300 maszyn. Do końca roku ma ich być o 400 więcej. Operator obsługujący urządzenia planuje zakończyć instalację nowych do końca listopada, aby zdążyć przed szczytem sezonu, który dla firm kurierskich i pocztowych przypada na koniec roku.
Główny konkurent InPostu na rynku przesyłek czyli Poczta Polska podaje, że jeśli chodzi o usługi kurierskie, to w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen tych realizowanych przez PP zwiększył się o ponad 50 proc., a usług dla branży e-commerce o 30 proc. w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Daje jej to ok. 15 proc. udział w rynku KEP (Kurier-Ekspres-Paczka).