PKO BP ujawnił plany dotyczące rozwoju aplikacji mobilnej IKO
W opublikowanym dziś komunikacie prasowym bank PKO przedstawił plany związane z rozwojem swojej aplikacji mobilnej IKO. Z przedstawionych przez instytucję informacji wynika, że w najbliższym czasie w apce pojawi się możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacania postoju w płatnych strefach parkowania oraz zakupu kart podarunkowych.
Bank podtrzymał deklarację sprzed kilku miesięcy, że zrealizuje projekt "Talk to IKO", który umożliwi sterowanie za pomocą głosu aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi. Przypomniał też, że w ostatnich aktualizacjach IKO pojawiły się m.in. mobilna autoryzacja operacji, składanie wniosku o kartę kredytową oraz zlecenie stałe na cele charytatywne.
PKO poinformował ponadto, że od początku funkcjonowania jego aplikacji na rynku klienci wykonali za pomocą smartfonów łącznie już 200 mln transakcji. Wykonanie pierwszych 100 mln transakcji trwało ponad 5 lat, a drugie 100 mln osiągnięto w niespełna rok. Użytkownicy najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płatności Blikiem w sklepach internetowych, a także płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych.
PKO BP ma 9,5 mln klientów detalicznych i firmowych. Aplikacji IKO używa ponad 3,1 mln osób. Bank liczy, że na koniec tego roku z tego sposobu dostępu do kont będzie korzystało 4 mln użytkowników.