Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blue Cash i Express Elixir szybko rosną. W IV kw. 2018 r. wykonaliście prawie 7 mln przelewów ekspresowych

To ponad dwa razy więcej niż w ostatnim kwartale 2017 r.

Narodowy Bank Polski opublikował raport ze statystykami systemów rozliczeniowych w IV kw. 2018 r. Wynika z nich, że przez Blue Cash oraz Express Elixir, które umożliwiają zlecanie przez klientów detalicznych przelewów ekspresowych, przeszło 6,87 mln transakcji o wartości 12,17 mld zł. Dla porównania w IV kw. 2017 r. przelewów było 2,66 mln, a ich wartość wyniosła wtedy 7,03 mld zł.

Przeczytajcie także: Połowa bankowców chce współpracy z fintechami

Od dłuższego czasu systemem, który rozlicza więcej przelewów, jest Express Elixir. Ale dane na ten temat możecie już znać, bo precyzyjnie opisywane są przez Cashless co miesiąc. Przypomnę więc tylko, że w okresie od października do grudnia ub.r. przez Express Elixir przeszło 4,37 mln transakcji o wartości 9,29 mld zł. Średnio przelew w systemie zarządzanym przez KIR opiewał na kwotę 2127 zł.

Natomiast poprzez Blue Cash, zarządzany przez trójmiejską spółkę Blue Media, w IV kw. 2018 r. rozliczono 2,5 mln przelewów, a ich wartość wyniosła 2,88 mld zł. Średnia kwota transakcji w systemie Blue Cash wyniosła zatem 1152 zł i od dłuższego czasu spada. Dla porównania w IV kw. 2017 r. za pomocą Blue Cash zlecaliście przelewy o średniej wartości 1659 zł.

Przeczytajcie także: Blue Media chwali się statystykami Autopay

Warto zwrócić uwagę na dynamikę wzrostu popularności obu systemów szybkich przelewów. Wpływ na nią ma kilka czynników. Jednym z nich jest wzrost transakcyjności P2P (przelewy na numer telefonu odbiorcy) przez użytkowników Blika, który wykorzystuje do tego Express Elixir. Zauważyć też trzeba wzrost dostępności przelewów natychmiastowych w bankach oraz fakt, że jeden z największych, a więc Santander, oferuje je do swojego flagowego rachunku bez dodatkowych opłat.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies