Poprawka ma zostać wgrana w ciągu najbliższych dni
Jeden z czytelników Cashless donosi, że od dłuższego czasu nie może płacić przy pomocy Apple Pay za bilety komunikacji miejskiej sprzedawane w biletomatach produkcji Mera Systemy. Urządzenia takie funkcjonują m.in. w Warszawie. Deklaruje, że próby podejmował wielokrotnie i za każdym razem kończyło się to wyświetleniem komunikatu o odmowie realizacji płatności, jak na zdjęciu poniżej. Jednocześnie bez problemów udaje mu się płacić w biletomatach konkurencyjnej firmy.
Z prośbą o odpowiedź na pytanie, dlaczego za pomocą Apple Pay nie można płacić w urządzeniach automatycznych, zwróciłem się do Mera Systemy. Biuro prasowe firmy potwierdziło, że w przypadku niektórych urządzeń występuje problem z akceptacją płatności mobilnych. – Jest to związane z brakiem odpowiedniej aktualizacji oprogramowania. W tym tygodniu planujemy zrealizować jej test na naszym urządzeniu. Jeśli przebiegnie poprawnie, będziemy rozsyłać poprawkę na terminale, w których występował problem z płatnościami Apple Pay – napisał Jakub Wronkowski z biura prasowego Mera Systemy.
Kłopoty w biletomatach Mera Systemy to nie pierwszy przypadek, gdy użytkownicy płatności mobilnych nie mogą za ich pomocą płacić za przejazdy komunikacją miejską w urządzeniach automatycznych. Swego czasu bardzo głośno było o problemach występujących we wrocławskich kasoterminalach Mennicy Polskiej. Tam urządzenia były blokowane przy próbie płatności za pomocą Google Pay. Po paru tygodniach problem został wyeliminowany.
Natomiast Mera Systemy to jeden z liderów na polskim rynku urządzeń automatycznych do sprzedaży biletów. Produkuje biletomaty stacjonarne i mobilne. Na swojej stronie internetowej spółka chwali się, że w całym kraju zainstalowano już ponad 5 tys. jej maszyn. Mogą z nich korzystać mieszkańcy nie tylko Warszawy, ale także takich miast jak Łódź, Bydgoszcz czy Toruń.