Według władz SGB prace techniczne umożliwiające klientom płacenie Blikiem są na końcowym etapie
Z komunikatu opubllikowanego przez SGB wynika, że prace nad wdrożeniem Blika są zaawansowane i wkrótce klienci banków spółdzielczych SGB będą mogli płacić przy użyciu smartfonów wykorzystując jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce platform mobilnych.
Cytowany w komunikacie dyrektor departamentu bankowości mobilnej i kart w SGB Banku, Robert Tórz stwierdził, że bank finalizuje bardzo ważny projekt, który pozwoli wzmocnić mobilną ofertę banków spółdzielczych SGB. – To pierwszy etap mobilnego przyspieszenia w sektorze bankowości spółdzielczej, ponieważ równolegle pracujemy nad kolejnymi usługami w tym obszarze – dodał.
Spółdzielczą Grupę Bankową tworzy 196 banków spółdzielczych i SGB Bank. Mają one sieć ponad 1,5 tys. placówek. SGB od dłuższego czasu deklaruje chęć wdrożenia nowych funkcji w ramach swojej bankowości elektronicznej i mobilnej, m.in. Apple Pay i Google Pay, ale na razie z żadnej z nich klienci nie mogą korzystać. Blik może być pierwszym krokiem zwiastującym wprowadzenie tego rodzaju płatności w tej instytucji.
Przypomnę, że w 2018 r. Polacy zrealizowali 91 mln transakcji Blikiem, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej. Ich wartość przekroczyła 12 mld złotych. Wiekszość, bo ponad 66 mln tych płatności, to transakcje w internecie. Blik jest dostepny w ofercie kilkunastu banków działających na polskim rynku.