Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Założyciel Aliora ma nietypowy pomysł na nowy bank. Zamierza obsługiwać inne banki

Jedną z dwóch głównych gałęzi działalności powstającego fintechu Wojciecha Sobieraja mają być usługi typu white label

Jak donosi dzisiejszy Puls Biznesu, powołując się na nieoficjalne informacje, były prezes Aliora od kliku miesięcy pracujący nad stworzeniem nowego mobilnego paneuropejskiego banku ma innowacyjny pomysł na jego działalność. Jedną linią biznesową tego przedsięwzięcia ma być bowiem mobilny bank oferujący usługi klientom indywidulanym i małym firmom, drugą natomiast usługi typu white label dla banków.

Przeczytajcie także: Sobieraj znów buduje bank

Chodzi o dostarczanie usług informatycznych i back office’wych bankom, które chcą tworzyć własne fintechy albo instytucje trochę udające fintechy i dzięki temu przyciągające ofertą młodszą generację klientów. Jak tłumaczy jeden z anonimowych rozmówców gazety, "coraz więcej tradycyjnych banków decyduje się na tworzenie nowych brandów i marek bez użycia słowa "bank", które młodym klientom nie kojarzy się z innowacyjnością"

Nowy bank Wojciecha Sobieraja ma działać na podstawie licencji otrzymanej w jednym z krajów UE i tam mieć formalnie siedzibę, ale całe zaplecze technologiczne oraz wsparcie administracyjne i marketingowe ma być ulokowane w Polsce.

Przeczytajcie także: Cyfrowy buntownik będzie miał nowego szefa

Według wcześniejszych przecieków bank ma się nazywać Vodeno. Przy jego tworzeniu współpracują z Sobierajem doświadczeni menedżerowie m.in. Niels Lundorff i Andrzej Papuda (zakładali też Aliora), Wojciech Sass (wcześniej w Boston Consulting Group, BGŻ BNP Paribas i Nationale Nederlanden) oraz Mirosław Forystek (dawniej w ING Banku Śląskim).

Źródło: Puls Biznesu

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies