Polska platforma e-commerce założona przez byłego prezesa Banku Pocztowego liczy, że w II kw. będzie mieć już milion użytkowników
Shumee, platforma e-commerce założona na początku 2017 r. przez Szymona Miderę, byłego prezesa Banku Pocztowego, opublikowała komunikat podsumowujący I kw. bieżącego roku. Zbiega się on w czasie z drugą rocznicą wejścia firmy na rynek. Jak czytam w informacji prasowej w okresie od stycznia do marca spółka odnotowała transakcje o wartości 2,3 mln zł a tylko w marcu miała 220 tys. użytkowników.
Shumee oferuje około 500 tys. produktów wystawionych przez setki firm, hurtowni i podmiotów dropshippingowych. Te ostatnie to rodzaj sklepów internetowych, które przyjmują zamówienia i przesyłają je do dostawcy produktów, a ten zajmuje się następnie ich wysyłką. Firma współpracuje m.in. z bankiem BNP Paribas i daje jego klientom rabat w wysokości 30 zł na zakupy o wartości minimum 60 zł. Każdy klient w czasie promocji trwającej do 21 lipca bieżącego roku może korzystać ze zniżek wielokrotnie. Warunkiem uzyskania rabatu jest jedynie płatność z rachunku przy pomocy przelewu pay by link.
Władze spółki deklarują, że celem na II kwartał 2019 r. jest posiadanie łącznie w ciągu trzech miesięcy 1 mln użytkowników i podwojenie liczby transakcji do około 15 tys. oraz uzyskanie 5 mln zł przychodów ze sprzedaży. Chce też zwiększyć liczbę oferowanych produktów do około 650 tys. oraz wejść na rynki Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech i Rumunii.
Platforma oferuje produkty w takich kategoriach jak m.in. wyposażenie domu i ogrodu, zdrowie i uroda, elektronika, odzież, obuwie czy produkty dla dzieci. Bezpieczeństwo zakupów zapewnia program ochrony kupujących i proces weryfikacji sprzedawców.