Pomoże w tym tłumacz dostępny online dla klientów i pracowników banku
Od dziś w każdym oddziale i agencji banku PKO BP osoby głuche mogą komunikować się z pracownikami i załatwić sprawy posługując się językiem migowym. Mają do dyspozycji tłumaczy takiego języka dostępnych w czasie połączenia internetowego.
Tłumacz pośredniczy w rozmowie między doradcą bankowym a klientem. Jak to wygląda w praktyce? Na początku spotkania z doradcą nawiązywane jest połączenie wideo z tłumaczem języka migowego. Klient może zrobić to przy użyciu swojego telefonu. Wystarczy, że uruchomi w nim przeglądarkę, wejdzie na stronę www.pkobp.pl/migam i kliknie przycisk "Połącz z tłumaczem". Tłumaczenia odbywają się za pośrednictwem video rozmowy. Osoba tłumacząca przekłada język migowy na polski mówiony i odwrotnie.
Usługa jest dostępna w godzinach pracy oddziałów. Chcąc skorzystać z z pośrednictwa tłumacza polskiego języka migowego online klient nie musi wcześniej się umawiać. Bankowcy z PKO podkreślają, że ich celem jest tu "zaoferowanie obsługi na takim samym poziomie wszystkim klientom i postrzeganie banku jako instytucji przełamującej bariery, nastawionej na nowoczesne technologie".
PKO BP jest największym bankiem w Polsce. Ma 9,7 mln klientów, natomiast Polski Związek Głuchych zrzesza ok. 100 tys. członków. Według szacunków liczba Polaków głuchych i słabosłyszących może się wahać od 45 tys. do 50 tys. Językiem przez nich stosowanym jest Polski Język Migowy, który ma inną od mówionego języka polskiego gramatykę i składnię. Wczesniej rozmaite ułatwienia i pomoc tłumaczy dla osób niepelnosprawnych słuchowo zaoferowały m.in. mBank, Santander i ING.