Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard przejmuje firmę Ethoca. Ma nadzieję zmniejszyć liczbę oszustw w handlu internetowym

Kwota akwizycji nie została ujawniona a transakcja ma być sfinalizowana w drugim kwartale tego roku

Mastercard przejmuje kanadyjską spółkę Ethoca. To globalny dostawca technologii służącej handlowcom i wydawcom kart do lepszego wykrywania i zapobiegania oszustwom w sprzedaży internetowej. Antyfraudowa sieć Ethoca obejmuje ponad 5,4 tys. sprzedawców w 40 krajach oraz więcej niż 4 tys. wydawców kart z co najmniej 20 państw.

Przeczytajcie także: Edukacyjna akcja Mastercarda przeciw oszustwom "na wnuczka"

System firmy Ethoca działa w ten sposób, że po wykryciu podejrzanej transakcji do sprzedawcy wysyłane są informacje – jak to określa spółka – "w czasie bliskim rzeczywistemu". Sklep internetowy może zweryfikować zakup, zatrzymać dostawę towaru lub unieważnić transakcję, aby uniknąć ewentualnego chargebacku. Dzięki temu zarówno handlowcy, jak i wystawcy kart mają mniejsze straty, bo mogą szybko reagować i ograniczać nadużycia.

Mastercard zamierza zwiększyć możliwości technologii Ethoca i połączyć ją ze swoimi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa, analizą danych i sztuczną inteligencją. Chodzi o to, by sprzedawcy w e-commerce oraz wydawcy kart mogli łatwiej rozpoznawać i uniemożliwiać potencjalne fraudy, a za razem zmniejszyć liczbę prawidłowych transakcji kartowych odrzuconych ze względu na źle ocenione ryzyko oszustwa.

Przeczytajcie także: Koniec bitwy o Earthport

Według raportu Juniper Research handlowcy mogą stracić 130 mld dolarów z powodu oszustw przy zakupach internetowych w ciągu najbliższych pięciu lat. Natomiast firma badawcza Aite Group oszacowała, że blokowanie transakcji od uczciwych klientów, z powodu nieprawidłowo ocenionego ryzyka, skutkowało tym, że tylko w USA i tylko w 2018 r. przedsiębiorstwa nie zarobiły ponad 330 mld dolarów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies