Na największej polskiej platformie e-commerce wzrosną prowizje od sprzedaży, m.in. artykułów dla dzieci oraz ubrań
Operator serwisu Allegro poinformował, że 1 kwietnia 2019 r. zmieni się regulamin korzystania z platformy e-commerce a wraz z nim niektóre opłaty i prowizje oraz zasady sprzedaży produktów w "Strefie okazji" i w programie "Super sprzedawca". Głównie oznacza to podwyżki, choć są też produkty, które będzie można sprzedać mniejszym kosztem niż obecnie.
W dwóch popularnych kategoriach "Dziecko" i "Moda" wzrośnie wysokość dodatkowej prowizji od sprzedaży. Zmiana dotyczy ofert z aktywną opcją "Wyróżnienie" lub pakietu "Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie". Przykładowo - jeśli teraz wystawiany przedmiot kosztuje 100 zł, prowizja od sprzedaży wynosi 10 proc. (10 zł) a dodatkowa prowizja w wyróżnionej ofercie wynosi 40 proc. od kwoty 10 zł, czyli 4 zł. W sumie trzeba zatem zapłacić Allegro 14 zł. Po zmianie dodatkowa prowizja platformy będzie wynosić 50 proc. od kwoty 10 zł, czyli 5 zł - w sumie 15 zł. Taniej będzie można natomiast sprzedać depilatory, na które prowizja spadnie z 9 proc. na 2,5 proc.
Zmiany dotkną też tych, którzy muzykują. Obecnie w kategorii "Instrumenty" obowiązuje prowizja 7 proc. (w podkategoriach "Gitary i akcesoria", "Instrumenty klawiszowe i MIDI") oraz 8 proc. (w pozostałych podkategoriach). Od kwietnia prowizja od sprzedaży wyniesie: 8 proc., ale nie więcej niż 50 zł. Wyjątkiem są "Kursy gry, nuty, śpiewniki" oraz "Części i akcesoria" (do instrumentów) ze stawką prowizji zwiekszoną do 10 proc.
W "Strefie okazji" pojawi się nowe oznaczenie "Outlet". Takiej ikonki będzie można użyć po obniżeniu ceny przedmiotu o 30 proc. Za oznaczenie platforma nie będzie pobierać opłaty codziennej, natomiast od sprzedaży w oznaczonych ofertach obowiązywać będzie prowizja zgodnie z cennikiem wspomnianej strefy. Drobne zmiany dotkną też "Super sprzedawców" . Od 1 kwietnia do listy rzeczy, których nie można promować Monetami, dodane zostaną kryptowaluty oraz modyfikowane mleko dla dzieci.
Od początku roku Allegro podwyższało już dwukrotnie ceny niektórych swoich usług. Więcej na ten temat możecie przeczytać w Cashless tutaj i tutaj.