Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mały, polski eksporter prowadzi sprzedaż przez internet średnio do 17 krajów. Ciekawe badanie PayPal

W raporcie przeanalizowano cyfrowy handel małych i średnich przedsiębiorstw z kilkudziesięciu krajów Europy

Opracowanie PayPal oparte jest o analizę danych z ponad 157 tys. europejskich (z 28 krajów UE) małych i średnich firm akceptujących płatności tego operatora. W raporcie podano, że polskie firmy z sektora MŚP sprzedają internetowo swoje towary i usługi do 17 krajów świata. Dla porównania - węgierskie do 22, a czeskie do 20 państw.

Przeczytajcie także: Nie widać szału internetowych zakupów w "niehandlowe" niedziele

Polskie małe firmy wysyłają e-zakupy głównie do: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i USA. Według danych Eurostatu nadal jednak tylko 13 proc. rodzimych MŚP w ogóle sprzedaje przez internet. Średnia europejska to 17 proc. Zdaniem dyrektora PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Marcina Głogowskiego, firmy znad Wisły z jednej strony tkwią w pułapce rozwojowej typowej dla kraju średniej wielkości, czyli wystarcza im to, co zarobią na swoim rynku i nie myślą o sprzedaży za granicę; z drugiej strony napotykają na barierę związaną z finansowaniem, czyli dostępem do kredytu na inwestycje, zwłaszcza jeśli pochodzą z małej miejscowości.

Według raportu w przypadku tych małych polskich firm, które za granicę sprzedają, 38,9 proc. transakcji przypada na kraje poza Unią Europejską. - To lepszy wynik niż w przypadku przedsiębiorstw z Francji (36,2 proc.) czy nawet Niemiec (34,4 proc.). Wciąż jednak jesteśmy za takimi krajami jak Wielka Brytania (59 proc) , Norwegia (57,1 proc.) czy Czechy (53 proc.) - zauważają autorzy opracowania. Wśród drobnych polskich internetowych eksporterów dominują firmy z branży części samochodowych, dóbr cyfrowych (gry, oprogramowanie) oraz producenci zabawek i gadżetów.

Przeczytajcie także: Przyszłość płatności ukształtuje się w tym roku

Średnia wartość transakcji e-commerce w Europie, dokonywanej za pomocą PayPal, to ok. 30 euro i podobnie wygląda to w przypadku polskich przedsiębiorstw. Krajowe firmy odstają jednak w handlu m-commerce, czyli zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Globalnie stanowią już one ok. 50 proc. wszystkich transakcji, w Polsce nieco ponad 30 proc. Zdaniem ekspertów z PayPal jest więc tu przestrzeń do kilkunastoprocentowego szybkiego wzrostu.

PayPal zalicza do sektora MŚP przedsiębiorstwa z rocznymi obrotami w przedziale od 30 tys. do 3 mln dolarów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies