Token iPKO ma zostać wyłączony w ciągu najbliższych tygodni
PKO poinformował na swojej stronie internetowej o zamiarze rychłego wyłączenia Tokena iPKO. To aplikacja mobilna pozwalająca generować jednorazowe kody służące do autoryzacji operacji zlecanych w internetowym serwisie transakcyjnym. PKO zapowiada, że wyłączy Token iPKO w ciągu najbliższych tygodni. Wówczas klienci korzystający z tego rozwiązania stracą m.in. możliwość potwierdzania przelewów internetowych.
Bank zachęca klientów do autoryzacji operacji za pomocą haseł jednorazowych wysyłanych w SMS-ach. Aby korzystać z tej metody, należy ją wybrać w ustawieniach dostępnych po zalogowaniu na rachunek internetowy. PKO radzi po wykonaniu tej czynności usunąć również Token iPKO z serwisu transakcyjnego oraz odinstalować aplikację ze swojego smartfona.
Jednocześnie bank przypomina, że wkrótce w IKO udostępni nowe narzędzie do potwierdzania przelewów, a mianowicie mobilną autoryzację. To rozwiązanie, które powoli staje się standardem na polskim rynku. Umożliwia zatwierdzanie transakcji za pośrednictwem bankowej aplikacji mobilnej. Innowacja została już wykorzystana m.in. przez mBank, ING czy Santander.